tisdag 1 februari 2011

Hårbollar och chockerande mejl

Go'kväll!
Idag har jag suttit och slitit mitt hår så det yrde hårbollar i hela vardagsrummet. Nästan... Satt med gråten i halsen och bara letade, letade och letade i de där jäkla böckerna efter nåt som gick att få in i texten vi skulle skicka in nu ikväll. Jag trodde på fullaste allvar att jag aldrig skulle få ihop det.
Men, som det proffs jag är så blev min del av arbetet godkänt av min parkompis Jonna som pusslade ihop våra delar och fick ihop det till en skitbra text! Oh yeah!
Nu är det alltså klart och inskickat och jag kan andas ut. Bara en grej att ta igen och så kör vi vidare med resten av vårterminen. Vill man så kan man... :)

Förra veckan fick jag en dunderchock när det dök in ett mejl från mr Öland på min studentmejl. Han ville klargöra att han aldrig tyckt illa om mig på något sätt.
Fick läsa igenom det några gånger innan det kopplade men jag måste erkänna att jag blev imponerad. Jag hade aldrig svalt min stolthet och skrivit ett sådant mejl till honom exempelvis! Men, jag var rak och ärlig och svarade att jag faktiskt kommit över alla bittra tankar. För det har jag... :)
Nu innebär det väl att vi ska kunna heja på varann i föreläsningssalarna? Eller något liknande... Skönt att slippa mördande blickar i alla fall. *s*

Prinsessans jacka gick sönder förra veckan och idag handlade jag en sprillans ny dragkedja och efter mycket pill och svordomar satt den i jackan och jag var mycket stolt över mig själv! Jag har aldrig sytt i en dragkedja i en jacka förut... :)

Nu är det dags att torka håret och hoppa i sängen. Upp tidigt och iväg till skolan på föreläsning om likabehandlingsplaner. Kan bli intressant!
Kanske hinner pussa lite på Kim innan jag åker med bussen hem igen. Hoppas... <3

Ha en underbar natt alla!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: