torsdag 3 februari 2011

Sjukling

Hej på er!
I två dagar har vi haft sjukstuga här hemma. I tisdags kväll vaknade Kelly och var varm som en kamin. Tänkte ta tempen men... batteriet i febertermometern var slut så jag fick chansa. Morgonen därpå ringde jag och sjukanmälde henne för säkerhets skull.
Hon var pigg hela dagen och kändes inte varm. Tänkte att det nog bara var en febertopp som sjönk lika snabbt och hoppades på att kunna åka till skolan idag. MEN...
Igår när hon inte fick en glass efter maten eftersom hon inte ätit nåt, blev hon helt galen och grät, hostade, grät, hostade och hade sig tills hon spydde. Säkerligen på grund av slemhostan men vem vågar ta risker?!
Vinterkräksjukan går ju överallt nu så det blev en hemmadag till och jag klättrar snart på väggarna!
Jag hatar, med betoning på hatar, att sitta inne hela dagar i sträck utan minsta möjlighet att kunna hitta på något...
Hoppas hon blir frisk snart i alla fall, min lilla skrutta! Det är huvudsaken. <3

Jag och Pullan pratade lite om förändringar häromdagen. Man förändras ju hela livet och det är något man inte kommer undan. Man förändras tillsammans med personer man möter, av händelser man går igenom, av allt man är med om. Det viktiga är att man hela tiden fokuserar på hur man förändras. Blir man en sämre människa tillsammans med vissa personer så ska man nog tänka över det hela men om man själv känner en positiv förändring så borde väl andra se den positivt också? Säkert inte eftersom alla tycker och tänker olika...
Jag har sett många förändras till det sämre tillsammans med nya människor och det gör mig alltid lika ledsen. Det betyder dock inte att jag inte accepterar dem och tycker om dem för det de blir. Det är alltid upp till var och en och allt blir vad man gör det till. :)

fcidu uggutoi hiu3 8us uigpio o hdgggggggggggg ddddddddddddddddddddddddddddddddd jgtiuy8u8 7 7 5gr233333333333333333333333333333333333333333 hdhgrrry cgrte6wr64 4 w wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww gsywtg ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt8 /Kelly

Och med dem orden tackar vi för oss och önskar er en toppendag!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: