onsdag 16 februari 2011

Som en fotboll i ett dricksglas

Hej på er kära läsare!
Jag har så mycket i mitt huvud som jag inte hunnit knappa ner i bloggen men det är väl så det är, allt får man inte plats med i livet hur man än försöker...
Försökte förklara det för min mamma idag och fick det till att mitt liv är ungefär som att försöka få plats med en fotboll i ett dricksglas. Så mycket man vill ha tid för men så lite man faktiskt hinner. It sucks men jag är övertygad om att jag ska få ner den där jäkla bollen om jag så ska punktera den och klämma ner den med våld... *s* Lättare sagt än gjort kanske...

Veckan har gått så himla fort, i vanlig ordning... Hittills har jag umgåtts en hel del med både några av mina fina vänner, min fina Kim och min alldeles egna vackra Kelly. Hon är så skärpt så jag blir tokig. Det kommer så kloka saker från henne hela tiden och man slutar aldrig förvånas över hur snabbt de växer upp, de där små liven.
"Mamma, du älskar mig, pappa älskar mig, mormor älskar mig, morfar älskar mig, Therese älskar mig, Henke älskar mig, Fredde älskar mig. ALLA älskar mig!"

Jag är bara glad så länge hon är så insiktsfull och har en sån fin självbild. Tyvärr ändras den ganska snabbt när man växer upp och påverkas av alla sjuka ideal och människor...
Igår tog blöjorna slut och jag glömde köpa nya så i natt är första natten någonsin som hon sover helt utan blöja. Hoppsan hoppsan! Jag hoppas jag slipper sanera madrass och allt i morgon bara...
De flesta nätter på senaste tiden har hon klarat sig utan att kissa i blöjan så jag har ju funderat på att plocka bort den successivt men det krävs ju att man har en laddning med plastad frotté för att slippa oanvändbara madrasser. Skulle få ett gäng av Charlotte men har helt enkelt glömt bort att hämta dem. Det var ett bra tag sen vi träffade dem överhuvudtaget för den delen. Dags snart!

Igår fick jag ett mejl av VFU-samordnaren i kommunen och fick veta att jag ska få komma tillbaka till klassen som jag gjorde min första långa praktik i. Helt underbart eftersom jag önskade att få vara i just den klassen! :D
Hade så gärna velat vara i den senaste klassen igen också men när jag tänkte på vad som skulle ge mig mest så vore det att få komma tillbaka och se hur långt de små underbaringarna har kommit. Det ska bli skönt att slippa åka buss också och istället kunna promenera dit varje dag. Förena nytta med nöje alltså... ;)

Jag måste sätta mig och reda ut det nya schemat igen. Det är helt sjukt hur många gånger schemat måste ändras innan man kommit tillrätta med det som ska hålla. Jobbigt värre när man har barnomsorgen att uppdatera till på köpet... *s*
Och på tal om barnomsorgen... Kommunen har slutat att skicka räkningar till mig och när jag ändå satte in det vanliga beloppet för dagis så fick jag tillbaka det på en check. WTF?! Det förvånar mig inte det minsta om de en dag skickar världens räkning för att jag "inte betalat".

Och på vidare tal om räkningar så fick jag ett sms av Halebop som antydde att jag fått för hög avdragen kampanjrabatt förra månaden och denna månaden måste betala 149 kronor extra. Har de gjort fel så ska de väl inte komma och kräva tillbaka det av mig sen?! Det tycker i alla fall inte jag. Ska nog ta och ringa upp dem och klaga en smula... *s*

I morgon är jag ledig från skolan men ska sysselsätta mig med att läsa en bok inför fredagens litteraturseminarium. Maskrosungen heter den och är en självbiografi av en tjej som växte upp med en psykiskt sjuk mamma som knappt kunde ta hand om sig själv. Det är fruktansvärt att alla barn inte kan få en bra uppväxt! :(

Nu ska jag betala min bilförsäkring och bädda ner mig med min bok innan jag däckar och ramlar av stolen... Jag har dessutom en massa nya bilder som jag tagit med mina sprillans nya kamera. Vänta ni bara så ska ni få se... ;)
Ha en underbar natt!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: