torsdag 24 februari 2011

Som man bäddar...

Hej på er!
Long time no see...!
Jag skulle vilja ha ett antal fler timmar per dygn känner jag för just nu känns mitt liv ganska rörigt... Jag har tillbringat veckan so far i Kalmar och det har varit jättehärligt att slippa undan hålan lite. Det var med kluvna tankar jag körde hem idag för jag ville ju så gärna vara kvar samtidigt som jag längtade efter Kelly, mina fina vänner, mina håriga män här hemma och min lägenhet.
Det är redan snart två månader sen jag träffade Kim och tiden bara flyger iväg. Jag har inte lyckats pussla ihop alla livsbitar än men är en liten bit på väg.
En sak är jag riktigt säker på i alla fall, och det är att jag älskar honom. Jag tror faktiskt jag har hittat den där mr Right nu. Eller, jag hoppas i alla fall att jag gjort det! :)

Jag hälsade på min fina prinsessa idag och visade henne alla kläder jag shoppat till henne. Det är en jäkla tur hon är lika klädintresserad som sin mamma! ;)
Hann krama på Martina innan jag åkte hem till mina efterlängtade katter. Nu sitter jag mest och känner mig opepp inför helgen.
Vi är bjudna på party för Nathalies one and only Thomas som fyller år på lördag. Det ska bli skitkul men de ska bowla på Harrys och jag kan/hinner inte följa med. Jag har, som alla andra barnlediga fredagar, jobb inplanerat på eftermiddagen vilket innebär att jag är hemma sent. Jag hoppas innerligt att Martina vill följa med till Harrys och skaka rumpa med mig och de andra för då kanske jag kan tvinga henne att förfesta lite med mig innan vi åker. Blir stressigt hur jag än gör och just det gör mig rätt opepp... *s*
Det blir såklart vad man gör det till och jag tänker försöka göra det bästa av situationen och åtminstone sova ordentligt i natt... :)

Jag har skrivit ut massa papper, beställt böcker och gjort lite annat smått och gott som har med skolan och allt det praktiska att göra idag. Jag har varit superdålig på att planera min tid den senaste tiden och det resulterar i att jag sakta men säkert hamnar efter med skolan. Än så länge håller jag mig över ytan men det går så fort att hamna under och drunkna i allt arbete... *s* Seminariet som jag missade (läs: blev utslängd ifrån) förra veckan får jag göra skriftligt som tur är och ska bara få tag i den obligatoriska boken först.
Nu är det dessutom återigen dags att läsa en bok inför ett nytt litteraturseminarium. Den här gången ska vår bok handla om funktionshindrade barn och jag har valt att läsa om autism. Ska bli intressant... :)

Nu är det dags att stänga ner, hänga upp tvätten, tvätta bort sminket och bädda ner mig innan jag ringer och säger godnatt till han med stort H. <3
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: