fredag 18 februari 2011

Utslängd!

Hej på er!
Idag har det varit en blandad dag. Satt och läste min hemska bok på bussen in till Kalmar på morgonen och blev på jättedeppigt humör. Kom till seminariet med världens sämsta magkänsla och hur tror ni det gick?! Jag blev utslängd!

Eller nej, riktigt så var det nog inte men nära på... *s*
Läraren började med att inleda allting genom att berätta att hon inte kunde godkänna någon som inte läst all den obligatoriska litteraturen och kopplat alla sina synpunkter till den. Jahapp... Jag som kom på igårkväll att jag inte fått en av böckerna men tänkte chansa ändå. Det fanns ju faktiskt de som klarat sig utmärkt med godkänt på just det här seminariet utan att ha haft alla böcker.
En annan tjej i min grupp reste sig och sa att då kunde hon lika gärna gå eftersom hon inte fått den ena boken. Läraren frågade om det var fler som inte hade läst allt, och då erkände jag såklart att jag inte fått den ena boken jag beställt (för jag har faktiskt beställt den!).
Hon var inte det minsta arg men tyckte att då kunde vi ju komma tillbaka på uppsamlingsheatet istället och vara väl förberedda. Helt okej för mig, så vi gick...

Onödig jävla resa in alltså! Men det kan nog behövas en sån väckarklocka för att man ska komma på att det faktiskt inte alltid går att komma halvt som halvt förberedd till skolan.
Men som min mamma sa (och mamma har ju alltid rätt ni vet *blink*); man kan gå en hel utbildning och klara sig utmärkt utan att behöva läsa allt och göra allt som de kräver av oss. Det handlar ju om att skapa en bra balans mellan privatliv och studentliv och trots att pluggandet är en jättviktig grej för mig så har jag så mycket annat som också är viktigt och behöver tid!
Bättre lycka nästa gång... :)

Eftermiddagen har gått åt till att städa min enormt skitiga lägenhet för att sedan plocka ihop oss och dra till Vickan och Hannes på fredagsmys! Spaghetti med Carbonara lagade vi till och smaskade kladdkaka till efterrätt. Underbart!
Barnen leker bättre och bättre tillsammans för varje gång och slagsmålen är inte längre lika många. Vi hade som vanligt en jäkligt trevlig stund. :D

Nu sitter jag och väntar på min snygga man som dyker upp vilken minut som helst. I morgon ska vi till Vattenpalatset och bada med prinsessan och en massa annat galet folk.
Lilla Wilma fyller fyra hela år dessutom och vi är bjudna på kalas. Härligt! :)
Ha en fortsatt härlig fredagskväll kära läsare så hörs vi snart igen!
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

Kultjej sa...

Hon fyller inte HALVA år då?! ;)

Cezeline sa...

Haha, det vore nåt! Så ung man skulle va då! :P