onsdag 23 mars 2011

Det där med ensamhet och beroende

Hej på er!
Idag är en bra dag på många sätt! Mest för att det är sol och underbart väder. :)
Jag vaknade upp ensam efter att Kim åkt till jobbet och nu ses vi inte förrän på lördag. Ska ägna dagarna åt mina underbara vänner, plugg och Kelly tänkte jag. Man måste sysselsätta sig... ;)

Jag har fått ett nytt beroende. Jag har vant mig vid att inte vara ensam och det känns både bra och dåligt! Vi människor är ju "flockdjur" och de flesta behöver någon att dela tillvaron med. Därför är jag ju jäkligt glad över att jag har träffat någon jag trivs med att ha i närheten!
Det jobbiga är ju dock i såna här tillfällen, när man måste klara sig själv en längre tid. Det är såklart jättebra att få lite andrum, det behövs i alla förhållanden, men när man har vant sig vid att ha någon där så är det svårt att försöka uppskatta ensamheten. Jag som var van vid att alltid klara mig på egen hand, och det bara för några månader sen, tycker det är en underlig känsla. Både bra och dåligt alltså. Men kär är jag, inga tvivel om det! <3

Jag skulle pluggat lite nu tänkte jag men ringde min mamma och ändrade planerna. Jag åker hem dit en stund och sätter mig i solen på deras altan och pratar lite skit. Plugga hinner jag göra i eftermiddag... :)
Ha en underbar dag i solen!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: