fredag 29 april 2011

Fredagsmys

Hej på er!
Jag hoppas ni haft en härlig dag i solen, för det har vi haft! :)
Kelly var ledig från dagis idag så vi ägnade förmiddagen åt chill och mys hemma. Gick ut en sväng och mötte upp Martin en stund så de fick lite pappa-dotter-tid och avslutade med matshopping inför vårt fredagsmys hos Vickan och Hannes.

Kom hem ganska sent efter många timmars lek och bus hemma hos dem. Jag fixade kycklingfilé med soltorkade tomater, fetaost, vitlök och basilika, fuskpotatisgratäng och sallad, Vickan bjöd på ett glas vin och barnen bidrog med varsitt bra humör. Perfekt avslut på denna vardagsvecka, nu är det bara helgen som återstår! :)

Kelly har kommit in i en megatrotsålder kombinerat med den berömda varför-perioden. Att titta på film med henne är numera en väldigt jobbig sysselsättning om man så säger... ;)
Hon testar gränser hela tiden och gör allt som står i hennes makt att försöka få bestämma över mig och få sin vilja igenom.
Hon har börjat slåss när hon blir arg på mig men det hade vi en grundlig diskussion om på vägen hem från vännerna idag och jag förklarade att jag faktiskt blir både arg och ledsen när hon beter sig så. Hoppas verkligen hon slutar med dom dumheterna snarast!
Annars så är hon precis lika underbar som alltid, kommer med så mycket härliga kommentarer. Hon är som en gammal klok kvinna i ett barns kropp... :P

Nu ska jag hoppa i duschen och fräscha upp mig lite innan det är dags att sova. I morgon blir en lång, spännande och händelserik dag. <3
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: