måndag 25 april 2011

Hört och sagt

Mycket skoj får man höra när man spenderar dagarna bland barnen vill jag lova!

"Där ute står min bil!"
Några tjejer vänder sig om och tittar ut genom fönstret.
"Vilken är din bil?"
"Det är den fula som står där!"
Det blir tyst en stund innan en av tjejerna öppnar munnen:
"Ja, du har rätt. Den ÄR ful..."


En dag cyklar jag till och från skolan och när vi slutat hoppar jag på cykeln och ska precis börja trampa hemåt när en av tjejerna (som är kvar på fritids) ropar.
"Cecilia, du glömde något!"
Jag vänder mig om och undrar vad.
"Cykelhjälmen!"
Skit också, jag som glömt hjälmen hemma just denna dag... *tss*


En dag är jag rastvakt och pratar med några tjejer från klassen.
"Jag ska på kalas idag" säger jag.
"Hos vem då?" undrar en tjej.
"Hos min pojkvän!"
"Har du pojkvän?!"
"Jaa, det har jag!"
Det blir tyst.
"Men du hade ju en man!?"
Jag tänker efter och kommer på att jag tidigare har sagt ja när jag fått frågan om jag har en man...
"Jo men vi är inte gifta" svarar jag.
"Men du har ju barn!"
"Ja?"
Det blir tyst igen.
"Var är barnets pappa då?" fortsätter dom.
"Han bor i en egen lägenhet och vi är bara kompisar."
"Är du kär i honom?"
Jag börjar fnissa.
"Nej, det är jag inte! Vi är bara kompisar, jag är kär i min pojkvän!"
Så krångligt det kan vara att försöka förklara såna här saker för barn. Jag tror dock att vi lyckades reda ut detta gigantiska problem i alla fall. *fnissar*

1 kommentar:

mikaela sa...

alltid en tjej som ropar efter mig och säger jag glömt hjälmen exakt som du sa hahaha /Mikaela