onsdag 13 april 2011

När allt inte går som planerat

Hej på er!
Ikväll är jag galet trött och tänkte alldeles strax bädda ner mig under mitt täcke och planera inför mattelektionen i morgon. Jag är inget direkt fan av att hålla i mattelektioner, men när man är dålig på något kan man omöjligt bli bättre om man inte vågar prova och lära sig av sina misstag! Inte sant? ;)

Idag åkte vi till Kalmar med barnen. Tidigt på morgonen tog vi oss till Blomstermåla där vi skulle ta tåget vidare in till Kalmar. MEN, (alla spännande berättelser innehåller ett men...) tåget var försenat så där stod vi med 26 ivriga och otåliga ungar i kylan på stationen i ödemarken med ett enda aktuellt alternativ: att vänta. Efter nästan en timme kom tåget och äntligen kunde vi åka iväg!
Det blir inte alltid som man tänkt sig men skoldagen slutade bra! :)

Idag fyller min mamma år och vi säger GRATTIS GRATTIS! :D
Efter att ha hämtat lilla fröken Kelly hos dagmamman drog vi hem dit på tacos och fika. Mys! <3

Igår när jag och Kelly kom hem från Kalmar möttes vi av en oväntad syn. I trapphuset stod nämligen...: min long-time-no-see-lillebror Fredrik, återuppstånden från de döda! Eller ja... Åtminstone hemkommen från Jönköping efter hela tre månader. Jäkligt kul att få se honom igen sådär oväntat! :D
Kelly har varit som en liten svans efter honom idag och inte ens favoritmoster Therese var tillräckligt rolig just idag... ;)

Jag har varit så otroligt trött hela den här veckan. När barnen har slutat för dagen och vi sitter på diverse möten och andra planeringsgrejer sitter jag och känner hur ögonlocken blir tunga som bly... Det är ungefär som om blodkärlen till hjärnan täpps igen och förlamas och i sin tur orsakar en extrem trötthet. Det är en sån där ren somna-på-plats-oavsett-vart-du-befinner-dig-känsla. Har du råkat ut för det nån gång?
Hur som helst så är min gissning på detta irriterande fenomen alldeles för lite sömn och dåliga matvanor. Jag borde verkligen börja anstränga mig lite, gå och lägga mig i tid och äta frukost så tror jag att jag kommer känna mig piggare! :)

I morgon är det torsdag och då har vi inte mycket mer planerat än att x:et kommer förbi och hälsar på sin kära dotter en sväng. I övrigt får det minsann bli en lugn dag om vi ska orka med två hektiska dagar efter det... Helgen kommer bli fartfylld men spännande! ;)

Sov gott och dröm sött!
XoXo/Cecilia

BTW! Idag fick jag höra den här underbara covern på Pinks låt "Perfect". Lyssna, njut och få er en tankeställare!

Inga kommentarer: