måndag 11 april 2011

Tillbaka till den brutala ärligheten

Hej på er!
Idag var första dagen på den här vårens VFU. Tillbaka till sötskolan, tillbaka till alla goa ungar och tillbaka till den brutala ärligheten.
"Ska du ha ett barn?" frågar en elev.
*mulnar ihop, sneglar ner på min mage och förbannar mig över att mitt positiva tänkande inte räckte till. Jag ser tydligen GRAVID ut nu?!*
"Hihihi, neeej det ska jag inte! Hihi!"
*Nej lilla du, det här är bara resultatet av för lite träning och waaaay to much onyttigheter. Tss...*

Nä, skämt åsido, okej för att jag gått på mig ett kilo eller kanske två, men i ett barns ögon ser man uppenbarligen gravid ut om man så bara råkar ha en tröja som framhäver det obotliga bebisputet (som långt ifrån alla är förskonade från efter en förlossning...) men jag älskar dom alla ändå! ;)

Det var en relativt fartfylld dag med en del knäck i öronen och hjärngympa deluxe för att lyckas komma ihåg namnen på alla småttingarna...
Redan på onsdag är det dags för utflykt då vi drar till Experimentlabbet i Kalmar och leker. Wohoo! Lucky me! ;)

I övrigt har det varit en härlig dag med vårsol och värme! Fick en bukett blommor av mina fina lilla prinsessa när jag hämtade henne hos dagmamman. *kärlek*
Vi promenerade långsamt hem i solen och passade på att leka och plocka lite fler blommor. Våren är underbar!

Dagens meny: Bulgur blandat med purjolök, champinjoner och paprika, kycklingfilé och massa sallad. Yummie!

Nu är det snart läggdags. Måste gå upp en halvtimme tidigare i morgon så jag hinner käka frulle. Det kändes i både kroppen o knoppen att jag inte ätit något och så kan vi inte ha det! *s*
Sov sött alla härliga läsare!
XoXo/Cecilia

Pssst! Hörde precis den här låten med Brittan. Säga vad man vill, men har hon inte tagit sig lite i kragen och börjat göra någorlunda hyfsad musik?




Inga kommentarer: