tisdag 31 maj 2011

Huliganer och svartsjuka

Hej på er!
Nu är det inte långt kvar på skolan! Närmare bestämt bara en enda dag - morgondagen. Då har vi redovisning (Jesus, save me) och därefter har vi sommarlov! :D Nåja, inte ett ledigt sådant men vi slipper åtminstone skolan ett par månader. ;)

Vaknade upp för en stund sedan med någon form av jobbig magvärk. Det liksom svider (om det nu kan svida inuti magen?!) från bröstet och ner i magen och känns inte alls något vidare... *s*
Tänker dock inte låta det förstöra denna vackra dag! Nej, jag ska packa ihop mina grejer och ge mig ut i solen. Lite färg kan man väl jobba på att få innan jobbsäsongen börjar på riktigt... ;)

Igår var jag och Kim hemma hos hans föräldrar och firade hans mammas födelsedag med grillat. Underbart gott! :)

Kelly har gått och blivit huligan på dagis hörde jag igår. Hon har en liten kille som hon brukar bråka med. Häromdagen påstod hon att han hade sagt till henne att hon minsann var den fulaste Kelly i hela världen...!
Igår hade hon dock helt oprovocerat (vad dagisfröken sa) tagit strypgrepp på honom. Inte okej!!! Vart hon har lärt sig såna dumheter är för migt ett mysterium. Dagislekar, andra barns aggressioner eller barnprogram?
Cartoon Network
är en kanal som alla småbarnsföräldrar borde bojkotta tycker jag. Kelly har tittat mycket på den men där förekommer bara en massa våld och elaka kommentarer. *moralkärring*

Hon har kommit in i en helt ny fas i livet nu och det är en jäkla utmaning för både oss som föräldrar, för henne själv och för andra inblandade.
Hon använder nya utpressningsmetoder, börjar bli hårdhänt och säger dumma saker när hon är arg. Jag förmodar att det är sånt som de flesta barn börjar med förr eller senare men det känns lite jobbigt nu innan man har hittat en ny metod som funkar på hennes nya attityd.
Samtidigt är hon ju världens goaste och gladaste tjej för det mesta!

Jag har funderat lite på om det kan vara syskonsyndromet som kan ha bidragit lite? Ja, inte för att hon har fått några syskon men Kim har ju kommit in i våra liv som en stormvind. :)
Det kanske är svartsjuka som har gett henne lite mer behov av bekräftelse och uppmärksamhet? Trots att både jag och Kim lägger all energi vi har på henne så kan man inte undvika svartsjukesituationer.
Vi får exempelvis absolut inte pussas eller kramas när hon ser, och det är ju en order som jag vägrar lyda. Vi måste tillsammans jobba på att hon förstår att hon är precis lika älskad nu som innan Kim kom in i bilden. Att jag ibland ger honom en kram eller en puss inför henne är något hon helt enkelt får vänja sig vid...

Nåja, livet är en dans på rosor men det är en dans med svåra steg! ;)

Nu ska jag göra mig i ordning och ge mig ut i solen. Jag tror bestämt att värktabletten börjar göra lite verkan på min mage också... :) Ha en fantastisk dag!
XoXo/Cecilia



Pssst! Här bjuder jag på lite bilder från helgens Bluesfestival. En underbar helg med både familjemys, kärlek, party och galenskaper! ;)

Fika i kyrkparken i solen
Kärlek
Japp, ni ser helt rätt! Martin och Kim kommer nämligen väldigt bra överens. :)
Snyggligan! ;D
Jessica och La Cecilia herself
Efter lite mat, mycket dricka och allsång drog vi ut på köpingen men det är en helt annan saga... ;)

Inga kommentarer: