måndag 23 maj 2011

Kärlek på många sätt

Hej på er!
Jag är trött, så trött men kan inte lägga mig än. Sitter uppe och lyssnar på den här låten med Petter och bara njuter! Jag är väl inget större fan av honom annars men texten är så fantastisk att man får ont i hjärtat... Lyssna och tyck till själv! :)



Jag har dettusom suttit och kollat lite paketpriser och sådär på Kolmården. Jäkligt dyrt men jag vill så gärna åka dit nu i sommar!
Ja, hur man nu ska hinna med att göra något överhuvudtaget för den delen... *s* Fick mitt sommarschema häromdagen och jag jobbar mycket. Inte för mycket för att hitta på lite mysiga saker emellanåt men så värst mycket fritid lär jag inte få. Tur jag får lite ledig nu i början av juni innan högsäsongen och semestertiderna kommer! ;)
Positivt: Det lär bli en bra sommarlön!
Negativt: Jag lär vara blekast på stranden i år igen.
Tröst: Jag kommer ha råd att dra utomlands med Kim i höst och då kommer jag kunna ligga i solen hur mycket jag vill! :)

Min helg har för övrigt varit underbar! I lördags spenderade jag dagen med mina fina vänner ute i solen med picnic, musik på Larmtorget, bio med finaste Kim och slutligen utgång. Mer sommarglädje åt folket! <3

Idag har jag och Kelly chillat i värmen. Fikat på torget, storhandlat och storstädat. Vi hann med lite disco i vardagsrummet och hon är så duktig på att dansa!
Plus i kanten för att hon blivit bättre på att våga prova ny mat. Därigenom har hon lärt sig älska råa morötter och gav mig idag order om att alltid ha morötter till maten hädanefter.
Alla nya ord och uttalanden får en bara att bryta ihop i gapskratt många gånger och trots att hon är en riktig liten devil vissa stunder så är hon totalt fantastisk!
Hon komponerar egna sånger och vill gärna uppträda för oss som är närvarande. Min lilla stjärna... :)

Man ska inte gå och fundera för mycket på framtiden för då lär man sig aldrig att njuta av nuet, det säger jag ofta...
Jag måste lära mig flyga fritt och inte styra in mig själv i bergväggarna... Allt går om man bara vill och trots att hjärntrassel är en del av min vardag så slutar jag aldrig nysta och lösa upp mina knutar. Jag har så många svagheter som döljs bakom en stenmur... En stenmur som liksom har monterats ner bit för bit när jag tillät mig att bli kär, att börja älska och att börja planera en framtid. Ensam är stark, men vem f*n vill vara ensam hela livet?!
Jag är lycklig nu och jag tänker kämpa för att det ska fortsätta så. :)

Nu ska jag sova. Sweet dreams!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: