måndag 2 maj 2011

Konsten i att inte räcka till

Hej på er!
Idag gjorde jag något dumt. Jag tog en ledig dag från praktiken, inte det bästa när jag bara har två veckor på mig att hinna med allt som är planerat... :/
Men jag kände att jag behövde det. Har inte mått så bra alls den senaste tiden. Humöret går upp och ner som en jäkla berg-och-dalbana och jag känner att jag inte lyckas ta mig upp allra högst upp på glädjestegen hur glad jag än känner mig. Jag vet inte vad det beror på men jobbigt är det!

Det känns som att jag inte räcker till någonstans hur jag än gör och jag fokuserar mer på hur andra mår än på hur jag själv känner mig. Till sist säger kroppen ifrån och man bryts långsamt ner. Psyket är det första som blir lidande... Min vardag präglas av dåligt samvete för allt och alla jag inte hinner lägga tillräckligt mycket tid på.
Jag är så hysteriskt rädd för att Kelly inte ska få tillräckligt mycket kärlek och uppmärksamhet och att hon åkte till sin pappa igår kändes allt annat än bra. Kunde inte sluta tjuta idag på morgonen och först fattade jag inte vad det var för fel på mig. Haha!

Mitt allt!


Nåja, jag ska inte gnälla för mycket men behövde få ur mig lite negativa känslor för att rensa hjärnan lite. Bättre att göra det här på bloggen än att ösa all min skit över andra personer som har egna problem att handskas med. :)

Nu ska jag hänga tvätt och hoppa in i duschen så jag blir lite fräsch och snygg. Det kommer bli en bra vecka känner jag, med tjejkväll på onsdag och eventuellt lite party i helgen. :D
Det blev lite ändrade planer idag, jag skulle varit i Mönsterås men tar bussen till Kalmar om några timmar istället. Ska passa på att köpa ett band till videokameran jag fick låna av Kims syster igår (jag ska ju filma mig själv när jag har lektion) och hämta upp ett par banankartonger med barnkläder som jag ska titta på.
Jag behöver mycket kärlek idag och då är det perfekt att kunna fly till Kalmar lite. Kim är nämligen väldigt duktig på att ge mig vad jag behöver, när jag behöver det.

Ha en härlig dag alla härliga läsare!
XoXo/Cecilia



Bästa låten just nu men hur tänkte hon om den här videon?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tog en sån där dag i fredag för jag kände att jag verkligen behövde det... Vardagen är så intensiv, allt man måste, allt man borde och allt man vill... Jag undrar ofta vad det är för fel på mig som inte räcker till, alla andra orkar ju... Eller?!
Ha en fin vecka och fokus på dig och det du mår bra av :) <3 *kram*

citronlime sa...

Förstår man vad texten handlar om så är videon klockren! :)