torsdag 12 maj 2011

Massa mys

Jesus. Är det verkligen en och en halv vecka sedan jag bloggade sist?! Jag säger då det... Jag har inget begrepp om tiden alls längre, den hinner jag liksom inte hålla reda på... ;)

Nåja, jag har nu bara tre dagar kvar på min praktik för denna gång och jag har lärt mig så himla mycket! Idag hade vi utedag med klassen och de fick spela brännboll, leka lekar, baka pinnbröd och hoppa hopprep. Antalet lektioner jag haft under de här fyra veckorna är klart mycket större än sist jag var i den här klassen och det fick jag till och med beröm för idag - att det märks att jag tar för mig mer och verkligen vill hålla i lektionerna. Såklart! Man lär sig inget om man inte får öva... ;)

Förra veckan var full av underbara händelser, inte för att det kanske spelar er någon roll såhär långt i efterhand men det är ändå saker som satt sig i minnet och kommer finnas kvar där. Bara en sån sak som att få sitta med fina vänner på en uteservering i Kalmar och titta på allt folk som äntligen vaknat till liv igen efter en alldeles för lång vinter (min pappa sa något om att det var ca 121 dagar med snö den här vintern. Galet mycket!). TVÅ sådana kvällar fick jag på en vecka och det var toppen!

Jag och Kim hade en myshelg med massor av härliga påhitt. Tog en lugn sväng in till stan och minglade på lördagkvällen och söndagen spenderades i solskenet på en av försvarsmurarna på Kalmar slott med utsikt över havet och därefter en fika på Söderport.
Gud vad jag är kär i den killen!

Den här veckan har vi faktiskt hunnit med en hel del, jag och Kelly. Vi har träffat Kim en del såklart, varit på grillning hos mina fina föräldrar och idag fick vi med oss Nathalie ut till Oknö för att grilla korv och mysa i några timmar. Helt underbart! Vi pratade om hur viktigt det faktiskt är att få komma ut i naturen lite, just för att kunna slappna av och släppa all vardagsstress. Att bara få sitta på en sten vid vattnet och titta ut över alla små öar och båtar som glider omkring är så fruktansvärt rogivande att man liksom glömmer allt som har med ansvar, städning, jobb och pengar att göra. Det enda man kan tänka på är hur vackert det är...









Inga kommentarer: