onsdag 18 maj 2011

Nu kör vi igen!

Hej på er!
Idag har jag varit i skolan, eller närmare bestämt på studentbiblioteket, för första gången på länge. Jag och Emelie från gruppen satt och letade doktorsavhandlingar, en form av vetenskapligt grundade texter om allt möjligt (i vårt fall om kulturella skillnader i skolan). I morgon och nästa vecka är det hårt arbete som gäller om vi ska lyckas med vår litteraturstudie... Pff...

Igår körde jag min sista dag på praktiken och det var med blandade känslor jag bjöd barnen på chokladbollar, kramades hejdå och tog emot mitt betyg. Nu kommer jag nog inte tillbaka till den klassen igen...
Det ska å andra sidan bli ganska skönt att avsluta min termin i Kalmar och springa mot sommaren med sol, bad, kärlek, vänner, sena kvällar med grillning och nattdopp. Gud vad jag längtar! Visst kommer jag jobba mycket också men till och med ska bli roligt, jag är nämligen lite skoltrött för tillfället... *s*

Natten ska tillbringas i Kalmar och nu ska jag promenera ut i solen för att möta upp Kim när han slutar jobba. Vi ska på utflykt till Öland, för andra dagen i rad. <3
I morgon är det tjejkväll och det längtar jag massor efter! Min prinsessa är enormt saknad och henne ska jag hälsa på innan jag får min beskärda del av mina fina flickor. Jag älskar alla dessa människor så mycket!

Ha en härlig dag gott folk!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: