torsdag 23 juni 2011

Graviditetshormoner och köphets

Godkväll på er!
Gud vad jag har saknat bloggandet alltså! Det blir så sällan av numera så man hinner samla massor av inspiration, tänka ut precis vad man ska skriva och glömma bort alltihop innan man hunnit så långt som att sätta sig vid datorn. *s*

Den senaste veckan har varit minst sagt turbulent. Inte i tillvaron kanske men i mitt humör. Hade det inte varit för att jag haft mens samtidigt hade man nästan kunnat tro att jag vart mitt uppe i en omvälvande graviditet. Hahah!
Nåja, det börjar vända nu och för tillfället planerar vi för en härlig midsommarhelg med mat, vänner, mys och förhoppningsvis en och annan solstråle från himlen!

Jag har gått på mitt sommarschema nu och jobbar faktiskt en hel del. Jag ska absolut inte klaga, jag tjänar ju massor med välbehövda pengar, men fritiden blir det inte så mycket av. Allt man vill hinna göra medan sommaren fortfarande finns på plats kommer det kanske inte finnas så mycket tid för men man får göra det bästa av situationen.
Jag får åtminstone spendera sommaren med Sanna och andra härliga tjejer i charken och det ger mig massor med motivation att gå till jobbet varje dag! :D

Vi bara SKA lyckas planera in en helg när vi åker till Kolmården med prinsessan Kelly, det har jag sett fram emot i flera år nu. Annars får man nog bara ta tillvara på de mindre stunderna med glassfikor, baddagar (om nu solen behagar komma tillbaka och värma upp vattnet lite igen), utflykter och annat smått och gott.

I september har jag något alldeles speciellt att se fram emot. Då åker nämligen jag och underbaraste Kim till Turkiet! :D En hel vecka med sol bad, shopping, mat och kärlek - visst låter det underbart?!
Jag har aldrig rest någonstans utanför Sveriges gränser (nej, jag tycker faktiskt inte en timmesvisit i Danmark räknas) så det är alldeles extra spännande för mig. :) Fixade pass i förra veckan och det ska snart hämtas ut! Om jag inte är helt ute och cyklar så blev jag till och med ganska snygg på passfotot! ;)
Kelly får stanna hemma denna gången. Jag vill gärna ha rest en eller ett par gånger själv först så jag kan känna mig lugnare över allt det där med flyg och annat som krävs för att kunna njuta av en vecka utomlands med henne...

Jag har jäkligt ont i ryggen och benen nu efter två heldagar i stående läge och behöver verkligen lägga mig för att orka jobba i morgon igen. Då kör vi sista rejset innan alla Mönsterås invånare börjar fira midsommar på riktigt och jag antar att det kommer vara fullt ös medvetslös.

Att folk inte inser att man faktiskt tjänar på att åka och handla inför storhelgerna en vecka innan, då slipper man köphetsen och kan sitta hemma i lugn och ro och fnissa åt alla dom som trängs och skäller på varann i affärerna i sin kamp om den sista burken löksill... *s*
Nåja, det har väl en viss charm att trängas också men risken att allt man är ute efter redan tagit slut när man anländer till affären är dock större.
Var inte för hårda mot oss som jobbar bara, vi gör allt vi kan för att underlätta tillvaron för alla firare. Nöjda och glada människor gör åtminstone mig glad! ;)

Kim somnade samtidigt som Kelly ikväll så jag har hittills suttit här och häckat i min ensamhet. Skönt att få varva ner lite efter arbetsdagen men nu ska jag hänga upp min tvätt och krypa ner i sängen hos min man. Jag gissar på att han är varm och go där under täcket nu och jag ser fram emot en lång natts sömn!
Ta hand om er!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: