måndag 13 juni 2011

Underbara dagar

Hej på er alla!
Jag hoppas ni haft en toppenhelg på alla sätt och vis!
Min mammavecka har varit fylld med massor av mys, bus och härliga påhitt med lillprinsessan. Jag känner verkligen att jag har utnyttjat tiden till fullo och fått ut så mycket som möjligt av veckan. Trots det så kändes det jättetomt igårkväll och även idag har jag en skum känsla i bröstet. Men det går över tills i morgon... Första dagen är alltid den hårdaste.

Ja, jesus så mycket vi har hunnit med nu när jag tänker efter! Sist jag skrev var det nationaldag, en hel vecka från idag närmare bestämt. Jag och Kelly tog tåg och buss in till stan en dag för att gå lite på stan och träffa Kim innan han började jobba. Världens äventyr om man inte är äldre än tre och ett halvt! :)

Fröken Kelly på tåget

Vi har hunnit träffa Nathalie ett par dagar, badat och ätit middag i Timmernabben. Så fint det är där på sommaren med alla lummiga trädgårdar och fina hus!
I fredags åkte jag med mina båda hjärtan till Kalmar för att spendera helgen där. Det går så himla bra att sova borta med henne, inga oroligheter över huvudtaget.
I lördags åkte vi till Karlskrona med ett par kompisar och deras barn. Strövade runt i stan och åt på resturang. Avslutade med en tur upp till ett utkikstorn där vi fikade och tittade på havet. Härlig minisemester! :)

Morfar har många roliga saker i sitt garage ;)

Kelly och jag har hunnit baka bullar, promenera i solen och cykla ut till stranden för att bada och fika och till och med träffat Vickan och Hannes för en utflykt till Stensjö by där barnen badade och vi mammor satt på en picknickbänk i solen och njöt av sommarvärmen. Underbart!

Mer rofyllt ställe får man leta efter!

Ja, jag känner verkligen att jag har fått ut massor av mammaveckan och jag antar att Kelly känner detsamma. :) Nu ska hon istället spendera en hel vecka med sin pappa och jag får ägna en hel vecka åt mig själv, jobb och mina nära o kära. Välbehövligt det också!
Efter avlämningen igårkväll tog jag och Kim en promenad ut till Nynässerveringen där vi åt lite glass, och spelade minigolf. Kvalitetstid kallas det... ;)
Vi hann med en snabbdejt med Sanna och Martina också innan vi avslutade dagen på min balkong. Härliga sommar!

De ringde från jobbet idag och min lediga måndag förvandlades till en arbetarmåndag då jag fick hoppa in och jobba mellan tre och nio. Därefter tar jag bussen till Kalmar för att spendera tisdagen med min älskade Kim. <3
Den här veckan jobbar jag, förutom idag, onsdag och fredag, har en tjejkväll, Kellytid och städning hos Doc att se fram emot så jag kommer inte kunna vara i Kalmar så mycket. Då får man helt enkelt ta vara på tiden som finns! :)

Jag fick för övrigt Godkänt i sista terminen på skolan! Det innebär att jag klarat mig igenom de första två åren med 15 godkänt och två VG. Jag kan inte bli stoltare över mig själv! :D

Nu måste jag se till att göra mig i ordning för jobbet. Ha en underbar dag!
XoXo/Cecilia

Har ni inte hört den här låten än så lyssna på den! Superbra! :D