söndag 17 juli 2011

Ännu ett veckoslut

Åh så mycket jag känner att jag behöver skriva om just nu! Jag är på strålande humör trots att tröttheten börjar tränga sig på mer och mer. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag sov jäkligt lite inatt och därefter tvingade mig upp och iväg till en hektisk dag på jobbet där jag spenderade mer tid i kassan än på min vanliga plats i charken. Kul men stressigt! :)

Nu är min älskade lilla flicka hemma igen och det känns alldeles underbart! Även att jag haft en jättefin vecka så har det känt extra tomt och jävligt utan henne. Mitt hjärta var trasigt men nu har superlim á la Kelly kommit tillbaka och jag är oskadd igen. :D

Jag och Kim tog en sväng över Ölandsbron i början av veckan och hamnade i Borgholm i solskenet. Totalt jäkla underbart att få komma iväg lite. Semester på hemmaplan kan man kanske säga. ;)
Shoppade lite i småaffärerna, käkade glass i solen, tog en sväng ner hand i hand till båtarna i hamnen och avslutade med middag. Ja, vi gjorde sånt som tokkära människor gör mest. Haha! ;)



En annan dag tog vi en raggarsväng ut med båt i Kalmar. JAG fick köra och jäklar så skoj det var! :D Stannade till på en öde ö och njöt av lugnet innan vi puttrade in till fastlandet igen. Sjölivet är visst något helt i min smak. :)

Jag jobbade heeela torsdagen och heeela fredagen och igår liksom kröp det i skinnet på mig när jag jobbat klart min kortislördag och jag ville bara hitta på något spontant och mysigt.
Resultatet: en sväng in till Kalmar för lite shopping, mat och bio!
Vi gick och köpte två styck biljetter till sista filmen om Harry Potter. I 3D. Som ännu en chans liksom. Första gången jag gick på 3D-film blev jag jättebesviken, vi satt långt fram och allt var suddigt och jättedålig kvalité.
Men, den här gången blev jag allt annat än besviken. Jäkligt bra film och superkvalité på allt. Kanske för att vi satt längre bak, vad vet jag men jag fick en helt ny syn på 3D-film. Yeey! :)

Tjejkväll hann vi såklart med denna vecka också. Vi samlades hemma hos mig och käkade ostbricka och drack lite vin. Supertrevligt som vanligt. Ja, jag älskar mina fina vänner!

Nu är det dags att krypa ner i sängen. En lång och fartfylld vecka med massor av jobb och annat spännande står på schemat och som ett jätteplus så får jag spendera hela veckan med min underbara lilla dotter. Vad skulle jag göra utan henne... <3
Sov sött och dröm fina drömmar kära läsare!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: