lördag 9 juli 2011

Det där med att rensa tårkanalerna och att bli jagad av polisen

Hej på er!
Mitt uppe i en från början ledig helg och ändå var idag min enda lediga dag den här veckan. Mitt eget fel dock eftersom jag bytte söndag med en tjej på jobbet. Nåja, det blir mycket pengar av att jobba söndagar så jag får minsann inte klaga. :)

Nu har jag precis rensat tårkanalerna till lite fin musik på youtube. Ibland kan man behöva det, utan att det egentligen finns någon anledning. Lite sorgliga toner och ett tjockt lager trötthet i huvudet kan vara nog för att släppa fram alla tårar som lagrats där inne. *s* Hur som helst, jag har tjutit och det var skönt. :)

Igår körde vi all in på fredagsmyset. Krogen kan slänga sig i väggen... ;)

Jag och Kelly unnade oss en ordentlig sovmorgon idag. Halv tio började hon föra liv och det är jag henne evigt tacksam för. En lång härlig frulle med lite hyrd Tingeling-film var en perfekt start på dagen och behövdes för att orka med alla påhitt vi skulle ta oss för idag.
Kelly hoppade på cykeln och cyklade hela vägen till mamma och pappa. Min bil var äntligen färdig, 7500 kronor senare, och den skulle hämtas för att kunna ta oss in till Kalmar.

Ja, min bil ja. Vilket lyckat köp! Not... Den gick ju inte igenom besiktningen pga en hel del mörkrost på undersidan... Pröjsade 5000 för att få den svetsad och fin av en man i Oskarshamn, vilket senare visade sig bli ett par tusenlappar dyrare i och med dåliga bromsar eller något liknande. Nåja... Därefter gick den igenom besiktningen och jag får härmed köra med den i ett helt år. :D

Back on track - vi passade på att träffa Kim (som ju jobbar natt hela veckan och egentligen inte förväntat sig att få träffa oss alls i helgen) och tog en sväng till Skällby gård i värmen. Härligt med sol, lek, kärlek och söta kaniner! Allt man kräver av en ledig dag. :)
Kvällen har vi spenderat hos mina fina föräldrar. Sammanfattningsvis så är jag tillräckligt tillfredsställd av min lediga dag att jag faktiskt känner en smula motivation inför att gå till jobbet i morgon. ;)

Lekplatsen på Skällby - en plats för både stora och små. ;)

Efter äventyret på Skällby kom vi körandes mot sjukhuset för att lämna av Kim när plötsligt en polisbil låg tätt i arslet på mig. Jag fick panik och höll på att dö i en hjärtinfarkt. Kim blev galen på mig när jag började gasa upp farten på 30-väg och jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Som tur var svängde dem in på en väg och vände för att sedan köra tillbaka. Skulle väl bara kolla om bilen var okej eller något men jag har aldrig hamnat i poliskontroll eller varit inblandad med polisen whatsoever. Därav min enormt löjliga reaktion... *s*

Nu är jag luddig i huvudet och behöver sömn. Jag hoppas ni alla haft en toppenhelg vad ni än hittat på! Sov nu sött och dröm fina drömmar!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: