måndag 4 juli 2011

Tack gode Gud för armpuffar!

Första dagen på ännu en härlig mammavecka går mot sitt slut och jag ska strax hoppa i sängen.
Kim jobbar natt hela veckan och kommer sova i Kalmar den största delen av tiden. Jobbigt och tråkigt blir det såklart men det blir ju så mycket härligare när man får träffas igen efter några dagars frånvaro. <3

Idag jobbade jag bara till klockan ett, vilket innebar att det fanns tid över till lite mysiga påhitt under eftermiddagen. Med tanke på det tråkiga vädret så gav vi oss av till Vattenpalatset för lite lek och bus. Tack gode Gud för armpuffar och "simägg", Kelly har en tendens att springa och slänga sig från var och varannan kant utan förvarning och tack vare dom så flyter hon och ligger inte i riskzonen för drunkning... *hemska tanke*

Resten av veckan kommer spenderas på jobbet mestadels. Jobbar ganska långa dagar vilket innebär att Kelly kommer tillbringa mer tid på dagis än med mig. Det känns såklart jäkligt tråkigt men det är smällar man får ta, sommaren är ju inte så värst lång ändå när man tänker efter... *s*

Här kommer en snabbgenomgång av några minnesvärda stunder från den senaste tiden. :)

Midsommarfirande på Oknö. En tripp på karusellen var såklart obligatorisk! :)
Fortsatt midsommarfirande hemma hos Charlotte och Paul ett kvarter bort. Tredje året i rad som jag är där och vi kan nu konstatera att vi gjort det till en tradition. :)
Vi hade hur trevligt som helst, blev serverade fantastiskt god mat och Kelly höll sig sysselsatt hela kvällen tack vare alla barn som också var där. En perfekt kväll för både stora som små med andra ord! :)

I fredags kväll efter jobbet intog jag Sannas härliga soffa med några andra galna brudar för att sedan dra ut till Oknö krog. Trevlig förfest med mycket skratt, tråkig fest på Oknö tack vare att bandet som spelade hade bestämt att endast deras musik skulle spelas även i pauserna vilket resulterade i att alla strövade omkring något rastlösa (eftersom man inte kunde dansa), eller söp sig fulla i baren. Jag gjorde snarare det förstnämnda.
Dagen efter var en mindre rolig dag på jobbet. Trött som få med en gnutta huvudvärk... *s*

Jag har inga kort från lördagen (min kamera blev stulen på Oknö krog kvällen innan...) men den spenderades med Kim, hans familj och deras vänner på en fest i Lindsdal. Mycket trevligt!

Nu har jag åtminstone gett er en liten uppdatering om den senaste tiden i mitt liv. Med tanke på mina ögon som går i kors så borde jag nog sova nu... *s*
Ta hand om er så hörs vi snart igen!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Tech Blog of Sweden sa...

Ett tips för att återfå stulen kamera - http://blogg.tkj.se/hitta-stulen-digitalkamera-natet/