måndag 25 juli 2011

Tvivel

Hej på er!
Det är längesen nu och trots att jag verkligen känt att jag behövt skriva av mig i bloggen så har det inte blivit av.
Det är mycket som inte blir av nuförtiden och det får mitt samvete ta stryk för, men jag är för jäkla dålig på att planera min tid. Tror jag... Jag har hela huvudet fullt av tankar, tvivel och andra oroligheter.
Det är stora saker på gång och när allt inte går som jag planerat det sätter tvivelhjulet igång och snurrar på i mitt huvud. Men om bara några dagar hoppas jag på att det där förbannade hjulet har stannat.
Jag saknar mina vänner och har superdåligt samvete för att jag inte har träffat dom på länge. Tack och lov är det tjejkvälls-vecka och jag längtar!

Igår lämnade jag över min finaste flicka till sin pappa och det känns inget vidare. Jag älskar familjelivet, att ha rutin på vardagen med middagar, nattning och bus. Jag gillar förvisso att ha tid för mig själv också men det går liksom inte att jämföra.
Nåja, jag vet att hon har jätteskoj där borta med sin pappa och jag kan inget annat göra än att ta vara på min vecka i väntan på en ny mammavecka. <3

Idag började jag inte jobba förrän klockan tre och det är ju ett gyllene tillfälle för sovmorgon och andra påhitt. Valet stod mellan att stanna hemma och städa min lägenhet och att åka iväg och träffa min mamma lite. Inget vidare svårt val för den delen så jag drack inte ens kaffe innan jag åkte iväg.
Vi tog en tur på köpingen och jag gjorde ett härligt ljusrosa foppatoffelfynd (vilket innebär nya färgglada fötter på jobbet!). Tog en fetingmacka och två koppar kaffe på fiket och satt där och pratade om allt mellan himmel och jord. Hon är så klok min mamma och jag behöver alla hennes ord för att lugna mitt ständigt pågående hjärnkaos. Vad skulle jag göra utan henne... <3

Kvällen spenderades på jobbet och som tur var så kom det inte in lika mycket kunder som vanligt vilket innebär att jag hann göra allt jag skulle (hoppas jag) och hade dessutom möjlighet till att vara asocial och bara stå för mig själv på väl utvalda ställen i butiken och jobba på under tystnad.
Det är nästan oroväckande så många sådana dagar det varit på sista tiden, jag som älskar att prata och träffa folk. Jag antar att det går över... :)

I morgon jobbar jag kort dag. Det blir en sväng till Kalmar när jag slutat, det är skönt att komma iväg lite sådär mitt i veckan om det så bara är för en dag. Annars hade det varit väldigt mycket Mönsterås nu i sommar eftersom jag tillbringar den större delen av den på jobbet. Det kommer nog bli en och annan härlig lön framöver... ;)
Nu är det läggdags. Sov sött kära läsare och dröm fina drömmar!
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kalmar? har jag missat något ? kram

Cezeline sa...

Hehe... Min kära pojkvän Kim bor ju där så det är dit jag åker på mina kort-semestrar i Kalmar. :)