måndag 22 augusti 2011

Chop chop

Hej på er mittinatten!
Jag borde vara jättetrött vid den här tiden på natten men det lär väl märkas först när jag lägger ner huvudet på kudden och kniper ihop ögonen... *s*
Jag har suttit och fixat med bilder hela kvällen, bilder jag tänkte ladda upp åt er här i bloggen. Men, med tanke på min oerhört långsamma dator och på klockan som envist tickar framåt så väntar jag med bilderna till nästa gång. Jag hoppas ni förlåter mig.

Förra veckan var en fullspäckad vecka med massor av påhitt och minimalt med tid för bloggandet. Det blir ju bara så ibland, att man får låta annat gå före dumburken. ;)

Tisdagen spenderades på Kolmården med Kelly, Kim, Nathalie och hennes boyfriend Thomas. Perfekt väder och en jättemysig resa men till nästa gång ska vi absolut boka boende och gå in i två dagar istället. Det var alldeles för stressigt att bara vara där i en dag och vi hann ju inte med hälften av vad vi ville... Nej, nästa gång blir det en tvådagars-semester.

Jag tillbringade endast onsdag och fredag på jobbet. En smula ovant men jäkligt skönt. :)

I lördags tog jag och Kelly en heldag på Lattjoland och Skällby gård med Vickan och Hannes. Avslutade dagen med tacos och myskväll i hennes fina lägenhet ett stenkast (möjligen tre) bort. Lovely!

Gårdagen var vi bara hemma, Kelly och jag. Kim jobbade hela dagen och skulle ha lägenhetsvisning på kvällen så vi passade på att bara vara hemma och springa runt i myskläder hela dagen. Plockade och fixade lite med nya gardiner, lampor och annat smått och gott. Verkligen jättemysigt om inte lika välbehövligt efter en sådan intensiv vecka. <3

Tillbaka till nuet! Den här veckan är det mycket som händer, trots att jag riktat in mig på en lugn och stressfri vecka. Morgondagen ska tillbringas i Kalmar med min fina mamma. Längesen och mycket efterlängtat. <3
Kvällen i morgon ägnas åt tjejkväll hos Sanna med middag och massa mat & skratt. Också jäkligt efterlängtat! <3
På torsdag går stora flyttlasset hit och jag har en hel del att göra här hemma för att lyckas få isär min säng och soffa innan Kim kommer hit med sina grejer. Ska bli så spännande och det är ju så jäkla kul att få lite ändring i hemmet! <3
Helgen bjuder på massa party som en sorts avslutning på sommaren. När allt kommer omkring så börjar ju allvaret om en vecka när skolan sätter igång igen efter flera månaders uppehåll. :)

Jag har åkt på halsont och knaprar numera halstabletter för fulla muggar. Rösten börjar svika och jag hoppas innerligt att jag slipper bli hes... *tss* Kamomillte med honung är ju både gott och lenande för halsen så det får nästan bli mer sånt än kaffe nu tills halsen känns frisk igen!

Nu måste jag hoppa i säng om det ska bli någon Kalmartripp med mamsen i morgon. Men misströsta inte, jag lovar att skärpa mig och återkomma med mängder av bilder från Kolmårdenresan innan den här veckan är slut. ;)
Sov sött och dröm vackra drömmar!
XoXo/Cecilia

4 kommentarer:

Kim :) sa...

<3 Cecilia <3 /Kim

Anonym sa...

När skulle ni åka utomlands?

Cezeline sa...

Inom en snar framtid. :P

Anonym sa...

*HEMLIGT*