onsdag 10 augusti 2011

Snart sambo !

Känner ni den? Känner ni att den är på väg? Den där kalla, mörka hösten...
Idag har det varit extra tydligt att vi går emot mörkare tider och det är med blandade känslor jag välkomnar den.
Fönstrena i hela lägenheten är numera stängda, munkjackan framför datorn om kvällarna är på och utomhus får man ha jacka om kvällarna för att inte frysa ihjäl.
Jag har börjat fantisera om mysiga höstkläder, tända ljus och filtmys i soffan framför teven.
Jag har dessutom börjat ladda lite inför skolan och idag skickade jag in min ansökan till CSN och beställde en bok inför kursstarten den 29 augusti. Shit alltså, nu är det inte långt kvar! Naturkunskap, biologi och matematik ska jag spendera hela hösten med och det känns väl lite sisådär. Men, det lär väl bli bra i slutändan som allt annat! :)

Jag åkte in till Kalmar idag för att spendera dagen hos Kim. Vi tog en promenad in till stan och sa upp hans lägenhet så nu är det nära! Nu blir jag snart sambo igen efter nästan 2,5 år som ensamboende. Det känns jättebra och vi har börjat planera för hur jag ska rensa och sortera ut saker för att han ska få plats här. <3
Det kommer bli så himla bra, det är jag övertygad om och det gör inte saken sämre att han har en gigantisk tv och en underbar soffa som kommer placeras här hemma. Därmed åker min trasiga, spruckna, stenhårda skinnsoffa och min alldeles för lilla tjockteve ut! :)

Nästa vecka är en resa till Kolmården planerad med Nathalie och Thomas. Jag hoppas på fint väder och är säker på att det kommer bli jättemysigt! Jag har inte varit där på fem år och ser redan fram emot det sjukt mycket! :D

I morgon kommer Rix FM festival till Kalmar och självklart ska jag dit! Först och främst ska jag jobba hela långa dagen och tar bilen in direkt efter jag slutat. Martina, Mikaela och syster Therese ska följa med för att förgylla min kväll, likaså Kim och Sanna kommer vara där. Massa kärlek! <3

Nu är det dags att hoppa i säng om jag ska orka upp och duscha i morgon bitti. Längtar redan efter mitt morgonkaffe... ;) Sov sött!
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

Lotta sa...

Måste bara slänga in en kommentar, är så glad för din och Kellys skull att du träffat en go kille och att allt löser sig för dig, det är du värd :) Hoppas ni går en ljus framtid tillsammans och vem vet man kanske får skola in ett litet syskon till kelly i framtiden :) Ha det gott kram :)

Kim sa...

Det låter kanon där Lotta :) kanske, (Hoppas) :D