fredag 30 september 2011

Att förnya sig själv och sitt hem

Vi kom precis hem från en trevlig fredagkväll hos Vickan och Hannes runt hörnet där vi käkade tacos och drack lite vin i vanlig ordning såhär på mammafredagarna. Det måste man väl få unna sig? :)
Kim är på väg hem från jobbet och Kelly ligger nog redan och sover., Eller ja, alldeles för sent om man ser det så, men ibland får man tänja lite på gränserna tycker jag.


Jag har kommit in i en förnyelseperiod. Jag vill förnya massor i hemmet! Jag tycker att det är alldeles för rörigt, för mycket saker på för liten yta och för mörkt.
Min tanke från första början var ju att byta ut alla mina möbler mot nya, vita. Men så flyttade Kim in och med sig tog han sina svarta möbler. Vips så blev hela vardagsrummet fullt av fina, men alldeles för mörka möbler och jag har kommit fram till att vi måste byta ut lite för att jag ska få det som jag vill ha det och trivas ordentligt. :)
Tv-bänken och soffbordet ska bytas ut inom en snar framtid hur eller hur och då tänker jag handla vitt. Köksbordet och stolarna målade jag halvvita för ett år sedan (möjligen två, jag kommer inte ihåg så noga) men nu är det nya projektet att även måla bordskivan och sittdelen på stolarna vita.

Sovrummet går i någon furuliknande färg men det är helt okej!
Även Kellys rum ska få sig en uppfräschning och jag ska rensa ut mängder med leksaker som aldrig används och göra plats för en ny säng och ett nytt förvaringssystem. Har redan spanat in möbler på Ikea. ;)

Hemmet är jätteviktigt för mig och jag älskar att åka hem till folk och hämta inspiration. En vacker dag kommer jag ha det precis som jag vill ha det och då kommer jag ändå inte vara nöjd. För det är väl det livet går ut på - att aldrig vara helt nöjd? *s*

Jag har gått och blivit jätteförkyld och känner mig låg och febrig i huvudet. Jag hoppas att lite Kim, popcorn, film och cola ska bota mig så jag orkar umgås och gå på marknaden i morgon. Vickan och Hannes kommer hit på sconesfrukost och därefter kommer ett par kompisar från Kalmar hit med sina barn och går med oss ut på köpingen. Kommer bli mys! :)

Btw, jag har funderat massor och äntligen bestämt mig för att köpa mig en bärbar dator. Det kommer underlätta mitt pluggande här hemma något oerhört och jag kommer förhoppningsvis kunna göra ett bättre jobb med skolan. :) Den enda frågan just nu är; mini-pc eller en större?

Ha en fortsatt härlig fredagkväll!
XoXo/Cecilia

Jag älskar dig hjärtat / Kim

Inga kommentarer: