torsdag 15 september 2011

Cecilia om att se klart

Hej på er!
Idag har jag varit effektiv måste jag säga. Gick upp tidigt idag för att få iväg Kelly till dagis för några timmars barnledighet såhär mitt i mammaveckan. Under den tiden har jag hunnit klippa håret, gått en runda påköpingen, handlat, experimenterat och skickat in min hemlaboration.
Snart hämtar vi upp Kelly och tänkte dra ut till Oknö för lite utemellis och lek. Om det inte får för sig att börja regna igen... *s*

Häromdagen vart jag och hämtade mina glasögon som jag så noga valt ut och testat fram. Ja, jag vet inte om jag nämnt det i bloggen men jag ser ju så jäkla dåligt. Fick domen att jag är långsynt och alltså ser illa på långt håll. Därav ett par snygga glasögon som ska användas vid behov. Helst hela tiden kanske men det känns ju så jäkla ovant och konstigt och... i vägen liksom. Så jag tänker främst använda dom när jag sitter framför teven, på föreläsningar, kör bil eller i andra liknande situationer som kräver extra bra syn. ;) Jag ser numera klart på omgivningen alltså.
Bild utlovas till ett senare tillfälle (jag har inte min vanliga dator inkopplad just nu vilket innebär noll bilder på hårddisken än så länge...

Åh, jag har ju varit och inhandlat en ny kamera också! Så nu kan jag börja fotografera och lägga ut bilder igen. Jag har minsann inte glömt Kolmårdenbilderna, det faktumet att inga bilder kommit ut än beror enbart på detta hårddisks-problem. *s*

Igår hade vi finbesök på middag. Vickan och Hannes kom hit och käkade potatis, pestobiffar och gräddsås. Underbart med husmanskost I must say! De fungerar så bra ihop de där små barnen och bråkar mindre och mindre för varje gång tycker jag. :)

Nu är det dags att slänga ihop ett par mackor till mellanmålet. Jag hoppas ni får en härlig eftermiddag, för det ska jag ha! :)
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: