torsdag 15 september 2011

Tro eller inte tro - det är frågan

Godkväll!
Jag är sjukt trött just nu och ska strax hoppa i säng för lite skönhetssömn. I morgon blir en lång dag ute i naturen på Öland. Ska dit med klassen och titta på.... ja, vad var det nu? Fåglar och naturen antar jag eftersom det är vad vi läser om just nu. :P Kommer bli mysigt bara det är någorlunda bra väder. :)

På tal om Öland, jag har ju inte berättat om hur det gick på Må-bra-mässan i helgen! Jag vet att alla ni som läser inte "tror" på övernaturliga saker, på spådomar och sådant, men JAG gör det och tycker det är jättefascinerande!
Jag bokade in en tid hos en kvinna som spår i tarotkort och fick höra massor om mig själv och mitt liv. Det här är ett utdrag av vad jag fick höra:
Jag och Kim har tydligen haft ett tidigare liv tillsammans, därav en alldeles särskild connection. <3
En förlovning ligger inte långt bort i tiden och dessutom verkar det bli ett långt förhållande.
Barn kom också på tal men eftersom jag inte känner att tiden inte är rätt ännu så kommer det ta mellan 1,5 till 3 år innan vår lilla... son(!) anländer. Tack för sabotaget av den överraskningen liksom... ;)
Jag sätter gärna stor press på mig själv när problemen hopar sig men jag måste fokusera på att ta det lugnt emellanåt också och inte vara så otålig (vilket jag annars är expert på).
Jag fick ett kort med fem nycklar och ett kort med fem dörrar vilket tydligen innebar att jag står inför något som kan liknas vid ett äppelträd med mogen frukt - det är bara att plocka till sig av godheterna i livet.

Ja, en hel del annat kom också på tal men en allt ska man ju inte dela med sig av. :) Kim som annars är så skeptisk till sådant kom ut i chock efter allt han fått höra om sig själv. Omvänd? I believe so... ;)

Det var en fantastisk dag på alla sätt och vis och föredraget om tidigare liv väckte massor av spännande frågor. Tänk så mycket outforskade områden som finns runtomkring och i livet som vi inte har en aning om. Massor för mig att utforska i alla fall! :D

Vi plockade ju med oss Kelly ut till Oknö på lite mys i eftermiddag. Tur med vädret hade vi men jesus vilket humör hon får när hon är trött lilla primadonnan! Det har hon uppenbarligen fått från mig om jag får gissa... *s*
När vi äntligen kom hem efter mycket bök och stök stampade hon direkt in på sitt rum och tyckte synd om sig själv. Jag bad Kim börja med maten och skulle plocka med mig lilla fröken in till vår säng och vila lite. Där satt hon i son säng med handen bakom ryggen och började storgråta när jag stack in huvudet. "Jag ska bara göra en saaaaaak" snörvlade hon fram.
Orsak? Hon hade råkat slita bort en fjäder från drömfångaren som hänger på väggen vid hennes säng. Hon var helt förstörd för att hon hade tagit sönder den men självklart lugnade jag henne och fick henne på bättre tankar.
Såna saker är jättekänsliga, när hon tagit sönder något eller om man säger att hon varit dum om hon betett sig illa. Hon står inte ut med att få höra att hon varit dum eller elak, tar jätteilla vid sig och blir jätteledsen. Hon är en tuff mjukis den där Kelly, och jag älskar henne in i döden. <3

Haft Martina här på snabbesök och nu är det verkligen hög tid för mig att sova. Sov sött och dröm fina drömmar! Massor av kärlek och tankar till min fina Kim som jobbar natt. <3
XoXo/Cecilia

Pssst! Titta på den här filmen ta tillvara på budskapen, det kommer ni att må lite bättre av. :)

Inga kommentarer: