fredag 21 oktober 2011

Ännu en dag med tråkiga måsten

Vaken, trött, med en smula ont i halsen och motivationen på minus. Jag gillar inte det här, med att behöva plugga när jag inte känner för det. Fast vem gör det egentligen? Det gäller bara att hitta motivationen...
Idag måste jag plugga på biologidelen trots att jag känner att jag hade behövt lägga ner hela dagen (och gärna tre till) på kemin men vad göra? Man får försöka ta tillvara på tiden som erbjuds och jag har ju andra saker jag vill göra av den här fredagen också.

Lina, min kära barndomsvän från Lund (ja, hon bor där numera alltså, hon är från hålan) kommer till Mönsterås och det var evigheters evigheter sen jag träffade henne nu. Därför så tänker jag, vare sig jag borde eller inte, ta ett par timmars ledigt från pluggandet och träffa henne. :)

Sen är det ju faktiskt fredag och jag känner att jag verkligen, verkligen vill spendera den med Kim. Vi bor visserligen ihop och när han inte jobbar så är vi ju ofta tillsammans fysiskt, i lägenheten båda två, men psykiskt så är vi miltals ifrån varandra. Så jag saknar honom. Trots att vi bor tillsammans så saknar jag honom. Jag vill krypa ner i soffan hos honom, äta popcorn och titta på en film - precis som en fredag ska se ut. Men vi får väl se... Jag måste ju klara tentan. *suckar*

Nähepp. Det är väl dags att sätta igång med pluggandet nu dårå...
Jag ska ta och slå en pling till Bostäder idag och fråga om vi får komma och skriva kontrakt på lägenheten. Vore ju jäkligt uppiggande såklart! :D

Ha en härlig fredag!

Förresten, för er som missat det (inklusive jag själv), så var jag med i Kalmarposten igår! :) Jag och Martina blev ju stannade och fotograferade på Må-bra-mässan på Öland i september. Kul, tycker jag! ;)

Inga kommentarer: