onsdag 12 oktober 2011

Cecilia om att vara självisk

Det är mycket just nu. Jag håller på att ta igen det jag missade när vi åkte till Turkiet, vilket innebär en dugga (prov om djur- och växtarter), en tenta och en laboration.

Duggan har jag suttit och pluggat på i ett par dagar nu och ska strax ta bussen in till Kalmar för att få den överstökad.

Tentan i kemi och biologi ska jag göra nästa lördag (två dagar innan första tentan i matte. Jag tackar gudarna för att Kelly är hos pappa Martin då så jag slipper plågas av dåligt samvete för att jag inte har tid med henne...) och laborationen ska jag ta igen i november. Jag hoppas bara jag klarar av allting så jag slipper ha det liggandes kvar i bagaget... Själv göra, själv ha som man brukar säga. *s*


Jag är dock väldigt lycklig över att jag tog mig i kragen och åkte och köpte mig en ny pluggkompis. :)





I övrigt har jag suttit och funderat på hur självisk jag egentligen är. Jag vill ju gärna att Kelly ska få syskon någon gång, för att hon ska ha någon att bråka/leka/ta hand om/bli svartsjuk på här hemma förutom mig och Kim.
Ja, jag vill ju absolut ha barn med Kim men sätter mig själv lite före just nu. Jag tänker till att börja med bli färdig med skolan och passa på att njuta av ungdomen under tiden, för oavsett vad andra säger så känner jag mig övertygad om att lite av tjusningen med att vara ung och spontan försvinner när man skaffar större familj. Jag ser fram emot det men ser ingen anledning i att stressa bara för sakens skull. :)


Nu är det dags att göra mig redo, plocka ihop alla mina papper och cykla iväg till stationen. Bäst att vara ute i god tid. :)
Ha en underbar dag!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: