tisdag 18 oktober 2011

Glada besked!

Jajjemen, idag har vi fått fina besked här i Ljungnäs.
Förra veckan la jag in en intresseanmälan på en större lägenhet i ett jättefint område här i Mönsterås. Jag har alltid drömt om att få bo där, och allra bäst är; det finns TVÅ uteplatser!
Hyran är förstås en del dyrare men jag tror absolut att vi klarar den på två personer.

Idag var vi inne på bostäder och pratade om lysrör och lite sådant och passade såklart på att fråga om lägenheten, om de räknar med två inkomster eller bara med min (för i så fall hade vi kunnat söka ihjäl oss på större lägenheter utan att få någon...). Hon kollade läget och vips så hade vi ett erbjudande på lägenheten i handen. Wihoo!

Vi får alltså gå och titta på den och om vi gillar den; är den vår! :D *håller tummarna*

Nu håller jag på att baka lussebullar för fulla muggar. Ikväll är det tjejkväll med jultema och i Timmernabben ska det käkas pepparkakor, lussebullar och drickas julmust. Tycker absolut att det är hög tid att börja förbereda för julen redan nu. Tycker inte ni? ;)

Inga kommentarer: