lördag 15 oktober 2011

Hösten - mer eller mindre underbar

Idag har vi haft en alldeles jättehärlig lördag med alldeles perfekt väder! Om alla höstdagar kunde vara så här soliga och fina så skulle jag verkligen älska hösten.
Det gör jag väl också på sätt och vis, om man tänker på alla mysiga kvällar framför teven med tända ljus och alla tillfällen som ges för scones och te och alla såna där supervuxna grejer man gör när man blivit nästan hela 24 år. (För er som missat det så fyller jag ju faktiskt år om bara ett par veckor! *fniss*)

Baksidan med hösten är ju den där alldeles förtjusande höstdepressionen som liksom smyger sig på i takt med att dagarna blir kortare, kvällarna blir kallare och allt blir lite tyngre för varje dag som går.


Att allt som oftast gå omkring och känna sig omotiverad, ledsen, lättretad, trött och otillräcklig förstör liksom den fina i den här årstiden. Men jag har läst ett förebyggande tips om att man bör vistas ute så mycket som möjligt under dygnets ljusa timmar, utan solglasögon (eftersom de viktiga grejerna i solljuset tar sig in via ögonen), och det kommer jag köra stenhårt på den här hösten. Ja, för vem fasen har lust att gå omkring och INTE känna sig euforisk när löven är så fina och luften är så frisk?! Och vem har lust att bo ihop med en så negativ människa? Jag bara undrar... Ibland undrar jag hur Kim står ut med mig... ;)

Nåja, den här höstdagen har i alla fall varit så perfekt den kan bli med tanke på den här depperioden... Vid frukosten fick jag ett sms av Charlotte som tyckte vi kunde komma förbi vid elva för att leka och luncha.
Sagt och gjort! Vi gick dit och kom inte hem förrän långt, långt senare. Lek, lunch, kaffe, glass och massor av skitprat om allt mellan himmel o jord gjorde vår dag. :)

Tog en sväng till Netto för att handla lite smått och gott till kvällen och fick även chansen till att göra dagens goda gärning. En liten kille i Kellys ålder sprang omkring på cykelvägen med sin bror i hasorna och genade över gräset ut mot bilvägen. Kim vrålade till för att få honom att stanna och det lyckades. Vi fick bort honom från bilvägen och storebrorsan sa att han var på rymmen och att han inte lyckades få med sig honom hem.
Kim tog sig ett snack med lillkillen och slängde sedan upp honom på ryggen och tog med honom hem till hans mamma. Tänk om han sprungit ut i vägen och blivit påkörd! *hemska tanke*

I morgon är sista dagen med Kelly för den här gången och vi har planerat att åka in till Kalmar en sväng för cykelköp och fika. Jag saknar henne redan men tänker till varje pris göra morgondagen perfekt. <3
Sov sött och dröm fina drömmar, för det ska jag göra!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: