onsdag 19 oktober 2011

Kemist javisst!

Här sitter jag och våndas med mina kemipapper om valenselektroner, Lewisstrukturer, elektronkonfigurationer och annat skit som helt enkelt inte vill sätta sig i hjärnan på mig. Jag försöker se sambandet mellan alla olika delar men kommer liksom aldrig riktigt dit. Nej, jag kommer aldrig att bli kemist!

Ont i ryggen, halsen och bihålorna har jag också så som grädde på moset sitter jag och tycker lite synd om mig själv... Tragiskt...

Dagens positiva: Jag har suttit och räknat lite och därmed kommit fram till att vi kommer ha råd att flytta till vår erbjudna lägenhet (som vi för övrigt ska gå och titta på i morgon!). :D

Dagens sämsta: Oväntade utgifter som orsakade en smula hjärntrassel och magont (men som sedan reddes ut av privatekonomen Cecilia).

Dagens tråkigaste: Dagens föreläsning.
När man sitter där i lektionssalen och försöker lyssna på vad läraren pratar om och en kvart senare kommer på sig själv med att inte ha hört ett ord så antar jag att den inte är tillräckligt intressant för att hålla mitt fokus vid liv. Nej, det var så långt borta som det bara gick så vid halvtid valde jag att åka hem och göra lite nytta istället.

Hade det inte varit för att jag ska läsa samhälle (som jag bara älskar!) till våren så skulle jag aldrig hittat motivation till att fortsätta den här jäkla terminen. Matte är min svagare sida och det är faktiskt inget vidare när man inte känner sig peppad till att hänga med. Men, om jag ska komma så långt som till samhällsterminen i vår så måste jag göra mitt bästa. :)

Nu ska jag fortsätta trycka in lite fakta om elektroner i mitt trötta huvud en stund.
Kim kommer hem från jobbet om en timme sådär och då ska vi äta varma mackor och mysa framför en film. Jag behöver det just nu... <3

Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer: