söndag 20 november 2011

Tentor och härliga uppvaknanden

Sitter här med nymålade, röda naglar och planerar att lägga mig tidigt. Och klockan är redan över tio. Lite sent för de tankarna då antar jag... *s*

Idag har vi packat jättemycket här hemma, Kim och jag. Kelly kom hem till oss redan igår så hon fick åka hem och leka med mormor och moster lite medan vi sysselsatte oss med bananlådor och garderober. Nu är det kalt på väggarna och flera garderober är tömda på diverse grejer. Skönt som bara den att vi äntligen kommit igång inför flytten på allvar!

Jag har pluggat järnet hela denna veckan och skrev omtentan i aritmetik och geometri igår. Jag vet inte hur den gick och vågar inte hoppas på för mycket men det kändes som att jag kommer få tillräckligt med poäng för att bli godkänd. Hoppas, hoppas, hoppas för jag orkar verkligen inte göra om den en gång till...!

I morgon drar pluggandet igång inför nästa mattetenta i algebra. Jag tänker verkligen kämpa hårt hela veckan för att sedan kunna njuta av helgen som kommer, för den är full med äventyr och fantastiska påhitt. Vi ska till Kalmar och julklappsshoppa, besöka jul på Kalmar slott och spendera lördagkvällen med julbord på O'learys. Oh yeah vad jag längtar!

Idag fick jag en efterlängtad sovmorgon. Kim gick upp med Kelly och jag fick ligga och sova sött till klockan halv elva! Då kom de in med frukost och massa kärlek och jag kunde inte önskat mig en bättre början på söndagen. Jag älskar min lilla familj så mycket! <3

Dags att sova. Jag tar bussen till Kalmar klockan åtta i morgon bitti och måste se till att vara någorlunda utvilad tills dess. Förberedelse inför tisdagens redovisning väntar... *suckar*
Sweet dreams!

Inga kommentarer: