tisdag 6 december 2011

Julen är här

Julen är min absoluta favorithögtid på alla sätt och vis. Att få pynta och styra om hemma, tända ljus från morgon till kväll, när första snön kommer lagom till nu, att få baka och göra julgodis mitt i veckan och faktiskt smaka när det inte är lördag, att få sitta på morgonen ihopkurade i soffan och titta på julkalendern, att få planera för all julmat som ska lagas, att dricka julmust och äta skumtomtar i tid och otid och att få slå in julklappar och mysa bland alla underbara småsaker i alla julpiffade affärer. Kan man annat än att älska det?!
Ja, visserligen är julen likt alla andra högtider en ploj för alla affärsmän som vill tjäna pengar på desperata julklappsshoppare och det allra viktigaste för många är all mat och allt gottigott som det bjuds på den här perioden men enligt oerhört pålitliga källor har jag hört att man inte går på sig av det man äter mellan jul och nyår. Man går på sig av det man äter mellan nyår och jul. Så jag unnar mig faktiskt något gott lite då och då nuförtiden.
Julen är dessutom fantastisk eftersom man då ser till sina nära och kära lite extra, vad är egentligen bättre än att mysa med tända ljus och gottigott tillsammans med de man älskar allra mest?!

Idag är det öppet hus på förskolan och jag ska åka dit och forska lite i vad Kelly och de andra barnen har sysslat med i höst och hur planeringen ser ur de närmsta veckorna.
Därefter tänkte jag vara lite familjär och åka o storhandla. Åh, säg gärna att jag är tokig men jag älskar att handla! Kan gå omkring i flera timmar och bara handla mat. Haha!
Kvällen tänkte jag ägna åt julmys, pynta och kanske baka lite.
Jag längtar efter min fina Kim också och känner akut behov av att ge massor av kärlek åt honom innan han åker och jobbar också. Bara för att han gör mig så lycklig! <3

Ha det underbart tills vi hörs igen!

Inga kommentarer: