onsdag 21 december 2011

My december

Hej på er!
Mycket har varit på gång, mycket har hänt och mycket har hunnits med sedan sist jag skrev (vilket för den delen inte är så konstigt eftersom det var evigheter sedan...).
Jag har hunnit skriva ännu en tenta (som jag kuggade på...), vi har hunnit med julmiddag hos oss, party och viktigast av allt; jag har hunnit få jullov! :D

Kelly fyller ju år på måndag i nästa vecka så jag har bestämt att vi ska fira henne i morgon med allt vad det innebär. Därför har hon och jag ägnat dagen åt att baka. Vi har bakat saffransskorpor, chokladbollar och mjuk pepparkaka. Ikväll ska vi baka vaniljgifflar och småkakor med kanel/choklad och hasselnötter.
Jag tycker det är så mysigt att få baka med Kelly, och hon tycker det är så roligt att få hjälpa till. Mer barn i köket!
Jag är dock ganska kontrollerande, något jag jobbar på. Jag vill liksom nå bästa resultat och att saker och ting ska göras på mitt sätt men Kelly är väldigt sträng och påpekar hela tiden att hon får göra precis hur hon vill. Tur det, för hon har ju helt rätt! :)

I skrivande stund är vi hemma hos mina föräldrar och ska äta lite julmiddag. Skönt att slippa laga mat hemma ikväll! ;)

Jag satt och funderade på det där med julkänslor igårkväll. Det kommer ju aldrig bli som när man var barn, just de känslorna kommer aldrig komma tillbaka. Därför får man ta vara på de juliga stunder man kommer över; att få sitta på golvet vid julgranen och slå in julklappar, att få skriva fyndiga julrim, att få baka och göra julgodis, att få ströva omkring på stan och julhandla, att få äta allt smarrigt som lagas och tillverkas över jul, och framför allt, att få umgås och spendera tid med de man älskar allra mest! <3

Snart har det dessutom gått ett helt år sedan Kim och jag träffades och det är helt otroligt att det har gått så fort! Jag är fortfarande jättekär och sedan vi flyttade in i vår nya lägenhet känns allt om möjligt ännu bättre. Ibland har man tur... ;)

Jag ska försöka lägga lite mer tid på skrivandet, jag känner att jag behöver det, och min kamera är proppfull med bilder som jag måste lägga över både på datorn och upp här på bloggen. Jag tror aldrig de där jäkla bilderna från Kolmården kom upp... *s* Jag kanske rentav borde göra en liten sammanställning från året som gått... :)

Jag avslutar åtminstone med en liten bild från Harrys i helgen, på mig och mina två partypinglor. :)
God jul!


Inga kommentarer: