tisdag 31 januari 2012

En helt vanlig tisdag

Sitter på min favoritplats i köket, precis vid fönstret med min Monroe-kopp och gör ett så kallat "Melo-quiz" på postens reklamblad. Jag suger... Fast det kanske inte är så konstigt eftersom jag inte har följt melodifestivalen sen Lena Philipsson vann med "Ont det gör ont" för hundra år sedan. *s*
Jag har ont i kroppen idag. Träningsvärk kallas det visst... Jag tycker jag är jäkligt duktig som tränar och står i. Ja, för jag bestämde mig ju för att bli lite fit inför sommaren (gissar att mer än hälften av Sveriges invånare tänkt samma tanke för tionde året i rad...).
Jag börjar oftast träna med jättemycket entusiasm för att efter bara någon månad eller två tröttna och sluta träna för att "jag har bättre saker för mig". Men nu hoppas jag att jag ska vara stark nog att fortsätta kämpa med min kropp. Man mår ju faktiskt jäkligt bra av det! :) Och om jag ska kunna fortsätta baka kakor och fika upp dom med diverse kompisar/familjemedlemmar så har jag nog inget annat val än att träna... *hmpff*

Jag satt och tittade igenom mina VFU-papper som jag samlat på mig genom de praktikperioder jag haft. Vi ska göra ett arbetsblad om Vikingatiden som lämpar sig för en låg- eller mellanstadieklass och jag har ju haft ett helt tema om Vikingatiden med fjärdeklassen i Ålem som jag var hos för lite drygt ett år sedan. Nepp, det var som bortblåst så det är bara att sätta sig och knåpa ihop ett nytt, fräscht arbetsblad. Tro mig, jag gillar det verkligen! Man behöver bli påmind om hur roligt det är att jobba i skolan med alla härliga ungar ibland. Annars skulle jag nog aldrig orka vidare sista året... :)

Vi drog till pulkabacken igår efter att ha hämtat Kelly hos dagmamman. Jag stod snällt på toppen av backen och tittade på under hela vistelsen för att inte riskera blodbad i snön (alla tjejer borde förstå problemet) och så länge det inte blåste var det faktiskt jäkligt skönt. Frisk luft och dagsljus är livsviktigt! :)





I fredags bokade vi in vår minisemester till LaLandia i maj. Vi är borta i fyra dagar och hoppas på ett jäkla röj. Gud så roligt det ska bli! :D
Elmiamässan i Jönköping i april är redan spikad och i början av maj fyller finfina Sanna jämnt och ska då firas med en partykryssning till Åland. Ja, vi har faktiskt planerat en hel del skojiga äventyr. Can't wait... :)

Jag ska sätta mig och spana in Jotex hemsida en stund. De hade visst en jätterea på massa fina saker och jag kan inte riktigt hålla mig borta... ;)
I övrigt ska det skrivas inköpslista, pluggas en smula, handlas, bakas muffins, fikas med familjen och kanske dra en repa i pulkabacken igen. Bäst att sparka igång dagen!
Fyller på kaffekoppen och önskar er en härlig tisdag!

Inga kommentarer: