onsdag 18 januari 2012

Hittar inte ut

Jag sitter på bussen på väg hem från Kalmar nu. Idag har vi haft andra lektionen på den efterlängtade vårterminen och jag känner faktiskt att det här kommer bli en bra termin.
I övrigt känns ingenting särskilt bra för tillfället. Jag har haft en lång, jobbig period med mig själv och jag skulle inte vilja leva tillsammans med mig just nu.
Det sitter ständigt en klump i halsen och gråten känns nära för minsta lilla motgång. Jag känner mig arg, ledsen, orolig, rastlös, trött, omotiverad och irriterad hela tiden. De riktigt glada, bekymmerslösa stunderna är få och även om jag försöker så lyckas jag inte.
Jag har tänkt jättemycket på vad det är för fel på mig men kan inte komma på någon särskild anledning till den här personliga svackan.

Kim tror förstås att det beror på honom (hur skulle han inte göra det med tanke på hur mycket skit han får utstå just nu...) men jag älskar honom verkligen. Han är fantastisk som orkar och jag har ingen som helst anledning att klandra honom.
Jag har inte mycket att göra i skolan heller så det kan jag inte skylla på. Jag har nog egentligen ingen förklaring alls men någon form av anledning måste det ju finnas...?!

Man kan säga att det känns som om jag simmar omkring i superlim, hur mycket jag än simmar så kommer jag inte framåt, jag har fastnat.
Jag försöker tända ljuset men jag hittar inte lysknappen.
Jag har hamnat under ytan och försöker simma uppåt men benen har fastnat i sjögräset.
Jag springer runt i labyrinten och hittar inte ut...
Ja, ni förstår säkert vad jag menar.
Det är skit just nu helt enkelt. Jag hoppas jag hittar lysknappen snart innan jag blir tokig...

Positivt: mina eksem har läkt! Allt med hjälp av alsolsprit. :) Jag har slutat smörja händerna med diverse salvor eftersom det inte hjälpte längre. Gode gud , låt mig slippa få tillbaka dom nu!

Inga kommentarer: