måndag 6 februari 2012

Att vinna ett fågelkrig (och en update från livet)

Jag har startat upp ett krig om grannskapets alla fåglar med granntanten i huset mittemot. Hon har sitt lilla äppelträd fyllt av diverse smaskigheter såsom små fågelhus fyllda med mat, solrosfrön på marken, talgbollar och gud-vet-vad.
Jag har i mitt lilla äppelträd hängt upp fem små talgbollar och en påse nötter. Punkt.
Jag kan tala om att jag ofta står och blänger bittert på hennes fågelfyllda träd och funderar på hur jag ska få dom att komma hit istället.
Ska jag pimpa trädet från krona till rot med godsaker?
Bygga ett fågelbord och duka upp i ren fågellyx-anda?
Fylla mitt träd med små lyxiga fågelholkar med romantisk touch och erbjuda övernattning till förmånliga priser?

Hitta denna och många andra häftiga fågelholkar här! ;)


Jag kanske helt enkelt ska nöja mig med de få små blåmesar som sitter och vräker i sig av mitt futtiga utbud. För det är trots allt mest för Kellys skull som vi hängt upp dem. För att liksom få en touch of nature vid frukostbordet. ;)

Jag har äntligen beställt en hel drös med färgglada och våriga gardiner från jotex, ja för nu jäklar ska det vårpimpas lagom till påsk! Jag har alltid velat men aldrig kunnat eftersom mitt gardinlager aldrig haft särskilt påskiga inslag... *s*

I lördags utmämndes filmen Hopp till en av de roligaste barnfilmerna. Eller ja, JAG hade jäkligt roligt när vi tittade på den i alla fall. Kelly brukar snarare bli sur över mitt skallande gapskratt som orsakar vissa hörselbesvär på övriga närvarande... *s*


Jag vet fortfarande inte om jag vill jobba som lärare men har bestämt mig för att skriva upp mig på vikarielistan för barnomsorgen i kommunen i höst för att liksom få in en fot på förskolorna och skolorna runtom i kommunen tills jag står där, färdigutbildad och arbetslös.

Och sist men inte minst så måste jag dela med mig av en underbar låt som åtminstone piggar upp min vardag. :D Lyssna!


Ha en underbar måndag!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Låter kanon att du vill in på vik-listan, finns inte många att få tag på så jobba lär du få göra :)

Cezeline sa...

Låter ju lovande. :) Jag har funderat på att skriva upp mig redan innan men jag har varit lite osäker om orken ska räcka till att jobba också. Nåja, till hösten ska det ske i alla fall! :)