onsdag 8 februari 2012

Dags att mönstra?

Träning ikväll igen, inte för att jag ville utan för att Charlotte peppade mig till att följa med. Och jag ångrar det inte en sekund. Ni anar inte vad som händer bakom de stängda dörrarna i B-hallen, I tell you...
Lite Korpen hoppa-hoppa med inslag av ett och annat armlyft? Nej, släng er i väggen! Bakom dessa dörrar formas helt vanliga tjejer, trötta småbarnsmorsor och medelålders otränade damer om till uthålliga, starka marinsoldater. Tro mig!

I dagens tempo skulle vi till sommaren utan tvekan kunna mönstra och bli klassade som elitidrottare varenda en av oss. Och så skulle vi stå där och rycka på axlarna lite förvånat och bli misstrodda när vi påstår att vi bara tränat lite med Korpen under våren. En sak är då säker: Korpen är inget för mesar!

En möjlig karriär för oss aktiva Korpen-slavar?


Nu ska jag försöka pressa det sista ur mina muskler för att lyfta koppen med varm choklad till munnen. Go'kväll!

Inga kommentarer: