tisdag 21 februari 2012

En tisdag i fetmans namn

Ja, det kommer ni väl ihåg? Idag har fettisdagen kommit för att hälsa på och då är det alla människors plikt att äta minst en semla var. Ja, alla vi som älskar semlor kan ju åtminstone försöka intala oss det... ;)

Jag tog mig en ordentlig sovmorgon idag, något som väldigt sällan händer eftersom jag får ångest av att känna att jag förbrukat halva dagen i sängen. Speciellt nu när det blir mörkt relativt tidigt, då vill jag ju kunna utnyttja hela den ljusa delen av dagen! :)
Så nu sitter jag här med en kopp kaffe. Smarrigt! Jag hade tänkt städa lite hemma, ta en promenad i solen som inte verkar vilja komma fram och såklart; hem till mamsen och äta semlor!

Jag blir så jäkla trött på det här med att bara gå hemma och glo. Skolan har vi väldigt sällan och resten av tiden sitter man hemma och låtsas vara sysselsatt och viktig. Jag behöver jobba!
På jobbet får jag inte vara för de ringer inte in fler timanställda än nödvändigt och då är mitt nuvarande enda alternativ att ringa kommunen och sätta upp mig som vikarie inom diverse områden. Jag funderar allvarligt på att ringa... För jag blir totalt galen av att bara gå hemma, jag vill känna mig viktig och behövd...

Nåja, jag ska sätta mig och kolla lite böcker till den nya delkursen so börjar på onsdag. Två timmars föreläsning utgör veckans skoltid. Det suger...

1 kommentar:

Lina sa...

Och jag klagar på att jag har för lite lektionstid här nere, 12 timmar i veckan... Kändes plötsligt som att jag nog inte hade så mycket att klaga på trots allt =) Hoppas du får hoppa in och jobba snart och att allt är bra med dig!