måndag 6 februari 2012

Om att orsaka en kroppslig kollaps

Ikväll har jag tränat arslet av mig, nästintill bokstavligt talat. Det krävdes mycket blod, svett och tårar för att ta mig igenom hela timmen av plågsam ansträngning. Eller ja... litervis med svett krävdes det i alla fall. Och det var sinnessjukt jobbigt. Sådär kräkjobbigt så att varenda muskel i min kropp gjorde uppror och ville lägga av.
Jag anser därför att jag nästan orsakade en kroppslig kollaps, helt frivilligt! Sjukt ju, men jävlar så bra det känns efteråt! I morgon kör vi igen! :)

Jag och Kim klädde på oss termobyxor, mössa och vantar i eftermiddags och gav oss ut på en lång, härlig promenad i solen. Underbart! Destinationen var inställd på mina föräldrars rosa lilla hus. Där blev vi bjudna på fika (jag som ska sluta fika! Gick ju inget vidare I may say...). Och efter att ha gnällt lite över att klockan hade blivit så mycket att vi inte skulle hinna laga mat innan träningen så blev vi bjudna på middag också. Perfekt! ;)

Nu ska jag släpa in min nästintill kollapsade kropp i duschen och fräscha upp mig innan dejten med John Blund. Vore trevligt att komma i säng i tid för en gångs skull... Det är dock svårt att lägga sig när kvällarna är så lugna och mysiga.
Jag är en sann kvällsmänniska som efter att ha blivit mamma även har ett stort behov av att gå upp i tid på morgonen. Det rimmar dåligt och jag måste offra mig lite. Blir tidigare kvällar... *s*

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer: