fredag 16 mars 2012

Bullbak och mardrömmar

Häromkvällen när jag var och tränade hade Kelly vaknat, satt sig upp i sängen och skrikit rätt ut. Kim hade sprungit in och frågat vad som hände men lilla fröken sov.
Igårkväll satt vi i soffan och tittade på film när Kelly plötsligt står i hallen och snyftar. Jag försöker få kontakt med henne men hon sover. Jag tror hon drömmer mycket mardrömmar just nu. Hon brukar säga att hon ibland vaknar av att det låter som om någon står i hennes rum och viskar hennes namn men att det aldrig är någon där.
Och en kväll redogjorde hon för monstren under hennes säng, som kryper in i ett hål i väggen och gömmer sig när jag tittar där under för att säkerställa att det inte finns några monster där. Lilla stumpan, det är inte lätt att vara liten och mörkrädd... <3

Nu har jag och Kelly bakat världens godaste bullar med kardemumma. Och igår bakade jag kardemummaskorpor med mörk choklad. Så jäkla gott! Och eftersom hela familjen är ledig idag så unnade vi oss lite bullfika. :)

Min mormor fyller hela 82 år idag och eftersom vi ska ha middagsgäster i eftermiddag och inte kan komma på hennes födelsedagsfika så tänkte jag ta med lite skorpor och hasselnötscreme (nutella i en lite finare förpackning) och köpa en bukett påskliljor och åka förbi tidigare.



Vad härligt det är med sol! Man blir på ett helt annat humör när man vaknar upp, tittar ut och får se solen. Det är bara värmen om saknas för det bästa som finns är väl ändå att få ligga på stranden i solen och steka! ;)

Nu ska vi göra oss klara och dra ut på äventyr. Ha en härlig fredag!

Fika i solen med Charlotte och Lovisa
Nya pjucksen
En liten prinsessa

Inga kommentarer: