onsdag 14 mars 2012

Den där fröken Kelly

Igår var vi ute och gick spåret jag och Kelly. Vi spanade efter fågelholkar och varje holk är numrerad och märkt med en siffra. Kelly sprang och letade holkar hela vägen och berättade precis vad det stod. Siffror är något hon har blivit jätteduktig på att känna igen och ser dem överallt.
Hon är jätteintresserad av att skriva och forma bokstäver men har inte lärt sig skriva sitt namn riktigt än. Hon känner igen "sina" bokstäver och viljan finns där så jag ser ingen anledning i att pressa henne till att börja skriva. Hon tar det i sin takt och jag är övertygad om att hon kommer lära sig både läsa och skriva snabbt när hon väl sätter igång. :)

Kelly är så otroligt lik sin moster i mycket hon gör och för varje dag som går märker jag de där tendenserna mer och mer.
Min syster var en jäkel på att alltid tappa mat, spilla ut mjölk och sådana störande moment vid middagen - Kelly blir värre och värre på just den fronten.
Min syster hade ingen som helst känsla för rim när hon var liten och blev vansinnig när vi inte höll med henne om att sol och fot rimmade - Kelly är inte heller särskilt haj på rim (men hon försöker och tycker det är jättekul att försöka!).
Och för att inte tala om maten... Enligt min mamma var min syster en otroligt långsam ätare och kunde sitta hur länge som helst med maten - Kelly är precis likadan! En macka kan ta upp till en timme att få i sig, för allt annat är ju så mycket roligare än att äta... ;)
Hårfärgen har hon ju också fått från sin moster, för varken jag eller hennes pappa är ju blonda. *s*
Hade jag inte legat där på bb och klämt ut lilla fröken på egen hand hade jag nästan börjat undra. Haha!

Jag ville hur som helst tillägna ett litet inlägg åt denna underbara, sprudlande, kärleksfulla lilla tjejen som kan få vilken trist dag som helst att bli rolig.
Hon är ju så jäkla snäll och öser komplimanger över en varje dag. Hon kan sitta i soffan och titta på film när jag kommer in och direkt kontrar hon med att tala om att jag är söt.

Jaa, jag känner mig lyckligt lottad som blivit tilldelad en så fantastisk dotter. <3



1 kommentar:

TherreeseB sa...

Haha ja men sol och fot rimmar ju ;) nästan i alla fall hehe //Therése