fredag 2 mars 2012

En dag i solen

Nej nu är det dags att jag uppdaterar lite från livet tycker jag, för jag har ju faktiskt inte bara ätit semlor de senaste veckorna. ;)
Kelly sitter framför Cartoon Network (brukar bojkotta den kanalen eftersom de mest visar våld, äckel och not-so-very-barnvänliga-program-i-min-mening) och äter frukost i nattlinnet och jag sitter här vi köksbordet (i såna här lägen är det perfekt med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum) och dricker min andra kopp kaffe. Solen skiner ute och det känns som om våren är här på riktigt nu! Jag rustar mig fortfarande för ett bakslag, vi är ju bara i början av mars för guds skull och då brukar det ju aldrig, aldrig vara särskilt pålitligt väder... *s*

Vi tänkte åka iväg och handla jord och frön idag så vi kan börja plantera lite. Alla andra i området har buskar, blommor och stora land vid sina uteplatser men vi har ett trädäck. Jag gillar det verkligen eftersom man kan sitta där och sola på sommaren men jag har mina planer på att bryta upp några plankor och göra ett litet land där vi kan odla lite grönsaker eller blommor. Kommer bli urtjusigt. :)


Frågan är bara vilken ände jag ska göra det i, längst bort eller som en liten avdelare mellan uteplatsen och däcket...?

Jag är stolt över mig själv eftersom jag lyckats träna minst tre gånger i veckan sedan jag började i vecka 3. Nu, sju veckor senare har jag fortfarande motivation, vilket är ett sällsynt fenomen när det gäller mig. :) Den här veckan har det dessvärre inte blivit fler än två gånger men det är bara så att alla veckor inte är upplagda för träning var och varannan dag...

På söndag är det Bröllopsmässa på arenan i Kalmar och oh yeah, jag ska dit! :D Kelly ska vara med Kim och leka med lite kompisar medan jag trängs med hundratals andra tjejer om att få bli en av de första trehundra som kommer in och därmed får en liten goodiebag. ;)

Jag har funderat och funderat på min framtid jättelänge nu och jag har äntligen kommit på vad jag vill bli, på bekostnad av min utbildning... *suckar* Jag vill jobba som: *trumvirvel* konditor/bagare!
Just nu kan jag inte förstå varför jag hoppade på lärarutbildningen med tanke på att jag aldrig varit intresserad av att jobba med barn. Men jag tänker plugga klart, jag har ju bara höstterminen kvar innan jag är färdig lärare och någon nytta kommer jag kanske få av utbildningen innan jag dör. :)
Jag håller på och söker på utbildningar som inte ligger så pass långt bort att vi måste flytta men verkar ha otur. De flesta skolor som tipsas om på Google ligger i Jönköping, Stockholm, Göteborg och andra större städer.
Jag har hört rykten om att det ska finnas utbildningar i närheten men kan inte hitta dom! Därför har jag tagit kontakt med en studievägledare och ska gå dit och diskutera min framtid. Åh vad jag vill!
Självklart svider det lite att jag tagit så mycket studielån för något jag just nu inte känner för att jobba med men å andra sidan, jag lever bara en gång och livet är för kort för att slösas bort på sånt man inte riktigt känner för.
Det sägs ju att man ska satsa på en karriär som något man har som intresse och bakning/matlagning är min stora passion och har nog alltid varit... Tanken av att få baka hela dagarna och samtidigt få betalt känns bra, i nuläget får jag ju bara baka om jag har möjlighet att bjuda bort, annars äter jag ju upp allt själv och då är min tillfälliga träningsmani inget värd... Haha!
Nåja, vi får väl se vad som händer i framtiden.

Tittar ni på Melodifestivalen? Det här är första året på länge som jag tittar slaviskt på varenda program och jag har bara ett enda alternativ till vinnaren. Lyssna och lär, Loreen är fantastisk!



Nu ska vi göra oss i ordning lite och gå ut i solen! Kelly har beställt kycklingtacos ikväll och eftersom våra kära fredagsmysare Vickan och Hannes valde Öland istället för oss ikväll så får vi mysa på egen hand. ;)
Ha en underbar fredag kära vänner.
Puss!

1 kommentar: