fredag 16 mars 2012

Inspiration

Jag är i stort behov av att få göra om lite här hemma just nu. Jag längtar efter påsken och allt sött påskpynt som jag köpt. Ljusa, fräscha färger är liksom som ett effektivt lyckopiller. ;)

Häromdagen köpte jag årets första påskliljor. Jag hade ingen tillräckligt tjusig vas så jag satte dom helt enkelt i en liten tekanna. Snyggt må jag säga, eller vad säger ni! :)

Jag har länge varit på jakt efter en snygg tallrikshylla att sätta upp på en tom vägg i köket. Det visas ju såna lite här och där på både inredningsbloggar, i tidningar och i inredningsbutiker och jag tycker att det är så jäkla snyggt!
Min mamma sa sig ha en sådan på vinden men eftersom jag själv vägrar klättra upp och leta (jag kommer upp för stegen men inte ner, jag får hysterisk svindel) och ingen av de frivilliga letarna (min syster) har hittat den så har jag helt enkelt spanat in en på Ikea. Här kommer ett par fördelar med att köpa den:
1. Den är redan vitmålad
2. Krokar undertill är redan där (jag skulle skruvat dit sådana hur eller hur.
3. Den är ju faktisk rätt billig (jämfört med i exklusiva inredningsbutiker där ingen produkt understiger ett tresiffrigt belopp)

Så nu har jag egentligen ingen som helst anledning till att INTE köpa den, eller hur? ;)

Inga kommentarer: