onsdag 7 mars 2012

Studiebesök och blommor i kylskåpet

Jag gillar verkligen hur vädret har bestämt sig för att göra oss lite lyckliga, och överöser oss med sol. Lite värme hade inte skadat men det är ju bara mars än... ;)

Strax ska jag dra in till stan på en liten fika med två söta tjejer. Så många mysiga människor jag träffat sen jag började plugga, skolan är liksom centrum för nya vänner... :)
Vi läser bl.a. religion den här terminen och just nu har vi en uppgift där vi ska ut och besöka olika religiösa samfund. Vi har riktat in oss på New Age och hittat en tjej som driver företaget Harmoniqa ute i Tegelviken i Kalmar. Dit ska vi på en liten intervju idag och det ska bli himla intressant!

Jag saknar min fina flicka i massor. Jag vill så gärna ha henne hemma igen, jag mår liksom som allra bäst när jag får vara mamma. Jag är så avundsjuk på alla som har lyckan att få vara med sina barn varje dag... <3

Vi planterade frön här hemma i fredags. Lavendel, lejongap och smultron. Jag har gått och spanat i jorden idag och det ser ut som om lejongapen är på väg upp. :D
Lavendeln ska stå i kylskåpet i två-tre veckor så jag utrymde en hel hylla där det numera bor fem krukor med jord. Känns ju... fräscht...?
Smultronen står mörkt och inplastat inne i klädförrådet som det stod att de skulle göra (ja, inte i klädförrådet förstås men det stod att de skulle förvaras mörkt). Jag har så lite gröna fingrar man kan ha och har aldrig riktigt lyckats med blommor. Därav alla gröna, blomlösa växter i mina fönster. Tyvärr måste jag tillägga, för jag skulle vilja vara sådär fantastiskt duktig på blommor och ha grönskande, blomstrande oaser i varje fönster men det har liksom aldrig gått hem... Kanske för att jag ofta glömmer att vattna dem... *s*
Nåja, vi får väl se om mina små frön bestämmer sig för att ge mig en chans. :)

Lejongapen pryder alla mina fönster

Mina kylskåpsinneboende krukor

Nu ska jag göra mig redo för dagen, vi har ett förråd att plocka i ordning i och en bil fylld med leksaker och barnkläder att tömma innan vi drar till Kalmar.
Ha en underbar onsdag!

1 kommentar:

Katarina sa...

Vilken trevlig blogg!
Ha en skön helg.