söndag 25 mars 2012

Rockabillyfest

Igår var det dags för Rockabilly i Blomstermåla igen! Förra året jobbade jag i baren men i år var det dags att svänga loss på dansgolvet igen. :)
Vi passade på att inviga vår nyinköpta grill tillsammans med Nathalie och Thomas. Vi hade det hur mysigt som helst på vår söta lilla uteplats med sol, dricka och säsongens första grillmat.

Förfesten fortsatte i Ålems kyrkby hemma hos ett helt galet par och klockan tio gick bussen till Folkets hus i Blomstermåla. Det var en galet lång kö redan då (man är liksom inte van vid att se så mycket folk på ett och samma ställe när man bor i en sån här liten håla) och ännu mer folk inne. Man fick i princip köa för att komma ut på dansgolvet, köa för att komma in på toa, köa för att komma ut... Ja, ni förstår grejen.
Det är absolut roligt med mycket folk men det finns en gräns för när det blir jobbigt. Den gränsen nådde vi runt halv tolv då vi bestämde oss för att åka hem. Mycket inträde för väldigt lite tid men huvudsaken är att vi hade jäkligt roligt! :)
Här kommer lite bilder!




Ja, vi hade likadana klänningar på oss. Det kan liksom bli så om två likasinnade brudar åker och shoppar rockabillykläder tillsammans på samma ställe dagen innan festen... Fast vi led inte så värst mycket av det... ;)









Idag har jag varit ett monster. Bokstavligt talat. Jag har inte mått dåligt men varit extremt sur och sprungit runt som en tok i lägenheten och bara städat. Vid fyra fick jag nog av mig själv och gav mig ut på promenad i skogen... *s*

Kelly kom hem klockan sex, stel som en pinne och jättehängig. Hon hade så ont i nacken att hon knappt kunde röra sig och efter en snabb koll med termometern hade hon 38,3 i feber. Kollade lite snabbt i egenvårdsboken och fick se att dessa symptom kunde tyda på hjärnhinneinflammation. Gaah, panik!!!
Ringde sjukvårdsupplysningen och efter nästan en timme fick jag äntligen prata med en supertrevlig kvinna som lugnade mina nerver och efter ett haka-mot-bröst-test på Kelly kunde hon konstatera att hon säkert hade vanlig influensa med värk. Pjuh!
Jag ringde dock dagmamman och talade om att Kellan får stanna hemma måndag och tisdag till en början. Hon måste vara bra i nacken (och feberfri såklart!) innan det är dagisdags igen... Hoppas hon piggnar till fort lilla skruttan. <3

Sweet dreams!

Inga kommentarer: