tisdag 13 mars 2012

Varannan-vecka-katt

Min katt Sture den store har börjat med en ny dålig vana en sisådär tre månader efter att vi flyttat hit. Han rymmer hemifrån... Två gånger har jag fått åka och hämta honom hos x:et (som ju bor i vår f.d. lägenhet).
Det började för en och en halv vecka sedan ungefär, så han varit spårlöst försvunnen i tre dagar. På söndagen när jag och Kelly är där så sitter Sture plötsligt ute på balkongen och ser dum ut.
Ingen kattbur hade vi hemma så jag fick ta första bästa, rymliga grej jag hittade; en gammal, sliten resväska... *s*

Idag ringer telefonen igen och Sture sitter tydligen på balkongen i Ljungnäs igen. Jäkla katt! Den här gången fick jag dock hjälp av Charlotte som hade kattbur tillgänglig. Nu får han minsann vara instängd i lägenheten ett bra tag, den lille rymlingen.
Alternativ nummer två är förstås att börja ha Sture på halvtid också. Varannan vecka följer Sture med Kelly till Martin, och efter en vecka kommer de hem till oss igen. Varannan-vecka-katten Sture.
Har dock en känsla av att det inte skulle fungera särskilt bra... ;)

Inga kommentarer: