lördag 21 april 2012

Äntligen sol och det ska vi fira!

Vad lycklig man blir när man först och främst unnar sig en välförtjänt och efterlängtad sovmorgon, och sedan tittar ut genom fönstret och ser att SOLEN är på besök efter en vecka med dåligt väder. Underbart!

Idag har jag lovat min mamma att baka prinsessbakelser och komma på fika och det passar väl perfekt för att fira solen. :) Förberedde bottnarna och fyllningarna igår och nu när jag kikade i skåpet efter min marsipan så upptäckte jag att jag nog har alldeles för lite för att kunna täcka alla bakelser. *hmmpf* Nåja, affären ligger ju inte särskilt långt bort... ;)

Igår hade vi fredagsmys jag och Kim. Vi brukar vara så jäkla osociala på kvällarna och sitta utplacerade på varsin plats i lägenheten med varsin dator så nu tog vi oss i kragen och umgicks som ett normalt par istället. :) 
Vi tittade på en film som heter Change up, vilken handlade om två killar med helt olika liv som på något vi lyckades hamna i varandras kroppar. Lite Freaky friday över det hela om man så säger...
Den ena killen, vars liv var fyllt av barn, fru, jobb, hus och sånt där Svensson-aktigt hamnade i sin kompis kropp, vars liv gick ut på att spela tv-spel, sätta på snygga brudar och röka hasch. Toppen liksom! *s* Grejen var ju bara det att småbarnspappan älskade sitt nya liv och såg sin chans att få sätta på sin snygga sekreterare... typ.
Jag tycker det är så hemskt att se såna filmer som liksom bekräftar det rykte som det manliga könet oftast har, som tjej lever man ju kanske i en lite mer naiv värld där man tror att de där ryktena bara är påhittade.
Haha, nåja. Jag tänker fortsätta leva i min naiva lilla värld, för det mår jag bäst av. ;)


Nu ska jag göra mig redo för att ge mig ut bland folket och köpa marsipan. 
Ha en härlig lördag och njut av det icke-regniga vädret! :)

Inga kommentarer: