onsdag 25 april 2012

Om att inte vara polare med vädergudarna...

Jag vet inte om ni andra märkte av det särskilt väl idag men för min del var det alldeles extra tydligt hur dåligt väder vi hade!
När klockan ringde innan klockan sex fick jag bra förhoppningar om att vädergubbarna haft fel men redan när jag och Kelly hojade till dagmamman började det mulna på... *s*

För er som missat det så skulle min klass ha en utomhusredovisning hela förmiddagen med guidade turer runt gamla stan i Kalmar, slottet och på Kvarnholmen och därför hoppades vi lite extra mycket på vackert väder (typ gårdagen i repris???!!)

Nåväl, vi hade tur med vädret genom hela gamla stan i en halvtimme sådär men sen... sen minsann så bestämde sig vädergudarna för att öppna dragkedjan på dessa tunga moln som hängde över våra huvuden och NEEEEEEER föll regnet. I början inte så värst mycket men när vi stod där på slottsgården jag och hela min klass, med blöta fötter, flaxande, trasiga paraplyer, luvor uppdragna och dubbla vantar på händerna i hård blåst och ösregn... ja, då tyckte vi nog ingen av oss att det var så värst mysigt längre...

Nej, till och med lärarna tyckte det var så tråkigt att vi bestämde oss för att flytta resten av redovisningen till en lektionssal på skolan. Skönt som bara den...
Nackdelar? Ja, självklart finns det ju inget gott som inte för lite ont med sig och nu var det ju så att min grupp blev lite lidande av detta drag. Vi hade ju planerat en dramatisering på Kvarnholmen och sett fram emot detta jättemycket men på bara ett ögonblick fick vi tänka om. Nyttigt!

Hur som helst... Redovisningen gick över förväntan och vi var alla relativt nöjda efter dagen. Vi hade i alla fall (INTE) tur med vädret... ;)


För att fira mig själv för att jag klarat mig igenom denna utmaning så var jag hos frisören och blev snygg i håret. Och inte kändes det värre att jag bara blev 220 kronor fattigare. Heja billigheten! :)

Nu har jag egentligen massor att göra men överväger att krypa ner i sängen och somna in istället... 
Hoppas ni andra haft en bättre förmiddag i regnet! :)

Inga kommentarer: