tisdag 10 april 2012

Sömnlösa nätter

Usch vilket trist väder det är! Regnet bara hänger i luften men vad gör det, vi måste ju inte gå ut. ;)
Idag är vi lediga och har blivit bjudna hem till min fina vän Jennie i Sandbäckshult på lek och lunch. Ska bli himla mysigt! :)

Kelly har en orolig sömnperiod just nu och har vaknat stup i kvarten två nätter i rad. Igår natt vaknade hon med jämna mellanrum och drömde mardrömmar och i natt hade hon så ont i örat att det inte gick att somna om. Jag fick ge henne panodil och låta henne sova hos oss för att vi skulle få lite sömn överhuvudtaget. Och det tar på krafterna. Energinivån är inte särskilt hög idag vill jag lova... *s*
Fortsätter hon klaga på ont i örat så måste jag ringa läkaren. Det kanske är öroninflammation...?

Jag måste åka förbi banken idag och fråga varför de stal mitt kort i en bankomat i Jönköping. Jag fick varken ut pengar eller kort så där stod jag handfallen på påskafton och kunde inget göra. Tänk om jag varit ensam där och blev tvungen att ha pengar för att kunna ta mig hem?! Hur hade jag löst den situationen?
Som tur är var Kim med och han kunde ta ut pengar istället. Men ändå, tänk om!

Min mamma skickade länken nedan till mig. Hon känner tydligen pojkens mamma/pappa. Snälla, tänk på vad ni trycker i era barn! Hur testade är egentligen de här grejerna? Är det verkligen 100% säkert, ja då är det väl bara att pumpa in skiten i barnen. Men vet man inte säkert så borde man tänka över saken. Det är du som förälder som bestämmer och inget är obligatoriskt. Kom ihåg det.



Dags att göra oss redo för att åka. Gör något bra av den här trista tisdagen och ta hand om er!

Inga kommentarer: